REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
25 sierpnia 2017 17:49 Polska Agencja Prasowa

Katowice: projekty kolejnych centrów przesiadkowych

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych będzie współfinansowany z funduszy europejskich
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

Samorząd Katowic zamawia projekty dwóch węzłów przesiadkowych, których realizację przewiduje na lata 2018-2020. Będą to powiązane z koleją węzły typu Park and Ride w południowych dzielnicach: Piotrowice i Podlesie.

Chodzi o dwie z planowanych trzech inwestycji drugiego etapu budowy Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych. W obecnym, pierwszym etapie, przewidziano budowę do 2019 r. łącznie czterech węzłów znajdujących się bliżej centrum miasta.

Węzły Piotrowice i Podlesie mają powstać przy istniejących przystankach kolejowych o tych nazwach. Mniejszy węzeł przy przystanku w Piotrowicach, w rejonie ul. Małachowskiego, obejmie m.in. parkingi i miejsca postojowe (w formule Park & Ride), a także nowe chodniki i parkingi dla rowerów i inną infrastrukturę dla pasażerów.

Bardziej rozbudowana inwestycja w Podlesiu przewiduje m.in. przebudowę pobliskich ul. Uniczowskiej i Hortensji, budowę dróg dojazdowych i manewrowych do planowanego węzła (wraz z miejscami postojowymi dla autobusów), budowę parkingu dla samochodów osobowych oraz przejścia pieszo-rowerowego pod linią kolejową.

Dwuczęściowy przetarg obejmuje zaprojektowanie obu węzłów (opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej i wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej), czynny udział w konsultacjach społecznych oraz współpracę z miejskim zespołem ds. polityki rowerowej, a także późniejszy nadzór nad obiema inwestycjami.

Łącznie na zaprojektowanie obu tych węzłów miasto przeznaczyło ok. 860 tys. zł. Szacuje przy tym, że projekt węzła Podlesie będzie kosztował niespełna 650 tys. zł, a węzła Piotrowice - nieco ponad 210 tys. zł. Na wykonanie części projektowej dot. węzła Podlesie wykonawca będzie miał 7 miesięcy od podpisania umowy, a dla węzła Piotrowice - 6 miesięcy.

W pierwszym etapie tworzenia Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych przewidziano budowę do 2019 r. m.in. dwóch węzłów typu Park and Ride, bezpośrednio powiązanych z komunikacją tramwajową: Zawodzie i Brynów. Kolejny węzeł, Sądowa, ma integrować komunikację autobusową o różnym zasięgu z komunikacją miejską. Węzeł Ligota przy dworcu kolejowym w południowej dzielnicy o tej nazwie ma łączyć komunikację miejską z koleją.

Spośród tych inwestycji rozpoczęły się już prace w terenie nad centrum przesiadkowym w Ligocie. Otwarto oferty w przetargu na inwestycję w Brynowie. W przetargu na węzeł w Zawodziu Krajowa Izba Obrachunkowa nakazała ponowne rozpatrzenie ofert. Dotąd nie został ogłoszony przetarg dla węzła Sądowa w centrum miasta.

W drugim etapie prac nad Katowickim Systemem Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych, którego realizację przewidziano na lata 2018-2020, powstać mają węzły Park and Ride powiązane z koleją: Piotrowice i Podlesie, a także węzeł: Kostuchna - położony na końcu planowanej nowej linii tramwajowej.

Katowicki System Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych będzie współfinansowany z funduszy europejskich z dwóch źródeł. We wrześniu ub. roku zarząd woj. śląskiego przyznał łącznie ok. 120 mln zł dofinansowania z RPO Woj. Śląskiego na trzy węzły zgłoszone w procedurze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT): Zawodzie, Brynów oraz Ligota.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Dwie ściany, a potem redukcja etatów
20 maja 2025
36.2 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]