Grupa Energa zapewnia, że nie powinno być już problemu z dostarczaniem klientom faktur za energię zgodnie z terminem. Koncern zapowiada przywrócenie funkcji Rzecznika Klienta Energi i wprowadzenie dodatkowej oferty dla seniorów w zakresie opieki medycznej.
Podczas konferencji prasowej w poniedziałek (31 lipca) w Gdańsku prezes zarządu Energa SA Daniel Obajtek poinformował, że jeszcze w marcu bieżącego roku ok. 80 tys. klientów wciąż było długotrwale niefakturowanych.
- Niektórzy z nich czekali na rachunki nawet od 2015 roku - dodał.
Energa zapewnia, że do końca lipca zdecydowana większość zaległych faktur, które były konsekwencją wdrożenia nowego systemu billingowego, została wystawiona i wysłana do klientów. Prezes przypomniał, że największy problem z wystawianiem faktur pojawił się w 2015 roku, kiedy firma podjęła decyzję, by migrować dane klientów do niestabilnego, nowego systemu obsługi klientów.
- To spowodowało rozjechanie się systemów i problemy z wystawianiem faktur - wyjaśnił.
Obajtek zaznaczył, że jest jeszcze ok. 2 tys. klientów z 2017 roku, którzy "wypadli z systemu", ale do końca sierpnia ich przypadki również zostaną rozwiązane. Zapewnił, że "nie powinno być problemu z fakturami za energię". Zastrzegł, że "mogą się zdarzyć sytuacje jednostkowe, ale to będą takie sytuacje, które występują w każdej z grup energetycznych".
Prezes Energi zapewnił klientów, którzy w ostatnich miesiącach otrzymali skumulowane faktury na duże kwoty, że mogą spłacać zaległości w ratach.
- Do sprawy każdego klienta podejdziemy indywidualnie () możliwe będzie wynegocjowanie terminu spłaty dłuższego, niż standardowe 14 dni - tłumaczył.
Obajtek poinformował, że jeszcze w tym tygodniu Energa przywróci funkcję Rzecznika Klienta Energi, który ma pomagać klientom w kontaktach z firmą.
Do końca roku ma też zostać wprowadzony specjalny program dla seniorów, ułatwiający kontakt z opieką medyczną.
Prezes Zarządu Energa Obrót, Jarosław Dybowski poinformował, że specjalny program dla osób starszych ma ułatwić np. skontaktowanie się z lekarzem, pielęgniarką czy zapewnić transport medyczny w nagłych sytuacjach.
- Żeby lekarz, pielęgniarka mogli przyjść do domu takiej osoby, żeby zapewnić dostawę leków" - tłumaczył.
Zapewnił, że pakiet skierowany do seniorów lub osób potrzebujących pomocy nie spowoduje wzrostu opłat za energię.
- Z ofertą związana jednak będzie pewna dodatkowa opłata, rzędu kilku złotych miesięcznie - wyjaśnił.
Ponadto Energa we współpracy z Uniwersytetem Trzeciego Wieku przygotowuje cykl wykładów związanych z edukacją seniorów. Słuchacze mają być informowani, np. w jaki sposób mogą się wystrzegać nieuczciwych osób czy firm. Planowane jest przygotowanie umów, kalendarzy z większym drukiem.
Rozszerzona została też istniejąca już oferta "fachowcy z Energii" czyli bezpłatna pomoc w domu klienta w razie awarii. W zależności od pakietu klient może skorzystać z pomocy elektryka, technika urządzeń gazowych i grzewczych, hydraulika, dekarza czy ślusarza. Dzięki rozszerzeniu oferty możliwe jest skorzystanie z usług fachowców dziesięciu specjalności.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.