Strategię rozwoju cyfrowych umiejętności mieszkańców Rybnika przygotowuje dla tego miasta Izba Gospodarki Elektronicznej. Na razie ruszyło badanie ankietowe, dotyczące stanu wiedzy w tym zakresie lokalnych społeczności.
Izbę Gospodarki Elektronicznej, nazywaną e-Izbą, powołały największe firmy polskiego sektora handlu elektronicznego. Zaczęła ona działalność pod marką e-Commerce Polska z początkiem 2013 r. Jej celem jest rozwój branży e-commerce w Polsce poprzez współpracę, wymianę know-how, edukowanie, działania legislacyjne oraz reprezentację interesów w kontaktach z instytucjami administracji rządowej, Unii Europejskiej i organizacjami pozarządowymi.
W Rybniku e-Izba na początku lutego tego roku uruchomiła swój pierwszy regionalny Oddział Śląski. Był to początek jej działań na szczeblu lokalnym. Jej przedstawiciele akcentowali wówczas, że to również wstęp do realizacji projektu polskiej regionalnej gospodarki cyfrowej, aby poprzez wdrażanie strategii cyfryzacji w poszczególnych miastach budować silną e-Polskę.
We współpracy z e-Izbą
Władze Rybnika oraz e-Izby podpisały wtedy list intencyjny w sprawie e-strategii dla miasta, nad którą teraz rozpoczęły się prace. W pierwszym ich etapie, od połowy maja, ruszyły badania ankietowe kierowane do tamtejszych mieszkańców, biznesu i samorządowców. Wyniki mają pozwolić określić stan wiedzy i umiejętności cyfrowych w tych środowiskach. Chodzi też o poznanie oczekiwań i potrzeb związanych z funkcjonowaniem w zmieniającym się pod tym względem otoczeniu.
W efekcie e-Izba ma określić aktywności i projekty, jakie będzie należało wdrożyć, aby podnieść poziom kompetencji cyfrowych w różnych grupach lokalnej społeczności. Wskazówki e-strategii mają też dotyczyć zmian w modelu działania lokalnego samorządu. E-Izba zapewnia, że rekomendacje będą spójne z działaniami wdrażanymi lokalnie przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Rozwoju.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.