REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 kwietnia 2017 17:20 Polska Agencja Prasowa

Paliwa: walka z szarą strefa wpłynęła na historyczny wynik Orlenu

Wynik Orlenu to m.in. to efekt ograniczania "szarej strefy" w obrocie paliwami
fot: Andrzej Bęben/ARC

Według PKN Orlen, wynik EBITDA LIFO za I kwartał tego roku na poziomie 2,3 mld zł jest rekordowym w historii spółki w ujęciu za pierwsze trzy miesiące roku. Taki wynik, jak przyznał płocki koncern, to efekt m.in. ograniczania "szarej strefy" w obrocie paliwami.

- Z ogromną satysfakcją mogę powiedzieć, że nigdy w historii, w pierwszym kwartale Orlen nie uzyskał tak dobrych wyników, i to w tak wielu wskaźnikach finansowych - powiedział prezes spółki Wojciech Jasiński podczas czwartkowej (27 kwietnia) konferencji prasowej.

- W pierwszym kwartale podobnie, jak to było poprzednio, nasze wyniki zostały wsparte przez działania regulacyjne, dotyczące ograniczenia szarej strefy. Ich skuteczna egzekucja poprawiła warunki działania dla uczciwych uczestników w branży paliwowej - podkreślił Jasiński.

Dopytywany o ocenę PKN Orlen, dotyczącą aktywności "szarej strefy" paliwowej w latach poprzednich, w tym w obrocie olejem napędowym i regulacje ograniczające jej wpływ wprowadzane przez obecny rząd, prezes płockiego koncernu odparł m.in.: - Staramy się realizować obecną, dobrą koniunkturę. Cieszy nas, że rząd tego typu inicjatywy podjął. Trudno nie chwalić rządu, dzięki którego działaniom tak zyski nasze wzrosły.

PKN Orlen publikując skonsolidowane wyniki finansowe za I kwartał 2017 r. podał, że wynik EBITDA LIFO płockiego koncernu wyniósł tam w tym czasie 2,3 mld zł i był o prawie 400 mln zł wyższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Według spółki, na taki rezultat pozytywny wpływ miał przede wszystkim wzrost łącznych wolumenów sprzedaży liczony rok do roku o 4 proc., które osiągnęły historyczny poziom dla pierwszego kwartału.

- Zysk EBITDA LIFO 2,3 mld zł to rzeczywiście rekordowy, bardzo dobry wynik. Przede wszystkim to pozytywny wpływ wolumenów sprzedaży i bardzo dobrego wyniku segmentu detalicznego - podkreślił wiceprezes PKN Orlen ds. finansowych Sławomir Jędrzejczyk.

Jak podał płocki koncern, w I kwartale tego roku sprzedaż produkowanego tam oleju napędowego i benzyny wzrosła w Polsce odpowiednio o 42 proc. i 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Wiceprezes PKN Orlen zwrócił uwagę na dane, dotyczące wzrostu w I kwartale tego roku zużycia oleju napędowego w Polsce w kontekście regulacji ograniczających "szarą strefę" paliwową. "Zużycie diesla w Polsce, plus 19 proc. I to jest ewidentny dowód na to, że walka z szara strefą przynosi efekty" - dodał.

- Nie mamy pełnego przekonania, że to jest koniec tej walki, ale widać wyraźnie, że regulacje, które są wdrażane, a przede wszystkim skuteczna egzekucja tych regulacji, powoduje, że nasza sprzedaż diesla w Polsce wzrosła o ponad 40 proc. w pierwszym kwartale 2017 r. w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 r., a sprzedaż benzyny wzrosła o ponad 10 proc. To rzeczywiście są bardzo dobre wskaźniki, bardzo dobra sprzedaż. Wierzymy, że dalej ta walka z "szarą strefą" będzie skuteczna - oświadczył Jędrzejczyk.

PKN Orlen podał, że w I kwartale tego roku, w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, na wszystkich rynkach, na których obecna jest spółka, "odnotowano wzrost konsumpcji oleju napędowego", przy czym najwyższą, kilkunastoprocentową dynamikę wzrostu odnotowano na rynku polskim, właśnie jako efekt ograniczania "szarej strefy" i skuteczniejszej egzekucji prawa w tym zakresie.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • FTKJR
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
33.2 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]