Grupa Energa odnotowała 147 mln zł zysku netto w 2016 r. - poinformowała w czwartek spółka. W 2015 r. zysk netto spółki wyniósł 840 mln zł. Jak podkreśliła Energa, na obniżenie wyniku netto Grupy wpływ miały głównie odpisy aktualizujące niefinansowe aktywa trwałe.
"Zysk netto wyniósł 147 mln zł. Należy podkreślić, że został on obciążony odpisami aktualizującymi wartość niefinansowych aktywów trwałych, przede wszystkim w Segmencie Wytwarzanie (na kwotę 573 mln zł brutto). Wynik netto oczyszczony z wpływu tych zdarzeń o charakterze niegotówkowym to 629 mln zł. W 2015 roku było to 858 mln zł" - poinformowała w komunikacie spółka.
W 2015 roku zysk netto Grupy Energa wyniósł 840 mln zł.
Jak podkreśliła spółka, mimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej i regulacyjnej, Grupa Energa w 2016 roku rozpoczęła realizację zaplanowanych projektów inwestycyjnych oraz kontynuowała proces optymalizacji działania całej Grupy.
W 2016 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosły 10,18 mld zł. Ich spadek udało się ograniczyć do 6 proc. w porównaniu z 2015 rokiem, kiedy to przychody osiągnęły poziom 10,8 mld zł.
EBITDA Grupy w 2016 roku wyniosła ok. 2 mld zł, co stanowi spadek o 9 proc. w porównaniu do poprzedniego roku, kiedy to było 2,2 mld zł.
Jak podała spółka, powodem było przede wszystkim obniżenie EBITDA dwóch segmentów - o 133 mln zł (tj. o 77 proc.) w ujęciu rok do roku w Sprzedaży oraz o 77 mln zł (tj. 20 proc.) w porównaniu do 2015 roku w Wytwarzaniu. Pozytywny wpływ na poziom EBITDA miał Segment Dystrybucja - wzrost o 32 mln zł (tj. o 2 proc.).
"Lepsze wyniki finansowe w kluczowym dla Grupy Segmencie Dystrybucji, wzrost wolumenu sprzedaży detalicznej, poprawa niezawodności dostaw energii - tak w skrócie prezentuje się podsumowanie 2016 roku przez Grupę Energa" - zaznaczyła spółka.
Podkreśliła, że pomimo "wyjątkowo trudnego" otoczenia rynkowego, Grupa Energa osiągnęła wyniki finansowe zapewniające jej "stabilny rozwój i dobre podstawy dla realizacji nowej strategii rozwoju do 2025 roku".
Spółka podała, że Energa Operator zanotowała wzrost liczby klientów o 1 proc. w stosunku do 2015 roku. Na koniec 2016 roku spółka dostarczała energię do ok. 3 mln klientów. Ponadto Grupa w ubiegłym roku zanotowała dynamiczny wzrost wolumenu sprzedaży detalicznej energii elektrycznej (+17 proc. rok do roku) oraz gazu (2,5-krotny wzrost rok do roku). Energa kolejny raz poprawiła również wskaźniki ciągłości zasilania. W 2016 roku średni czas awarii na odbiorcę skrócił się o 20 proc. Z kolei średnia częstotliwość przerw w dostawach prądu na odbiorcę obniżyła się o 18 proc. - z 3,4 do 2,8.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.