REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
23 marca 2017 11:08 Polska Agencja Prasowa

Orlen: modernizacja i zakup taboru kolejowego

PKN Orlen zaznaczył, że rozpoczęty przez Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia program inwestycyjny, poza poprawą bezpieczeństwa i warunków pracy, pozwoli także na "znaczące zwiększenie dostępności technicznej i efektywności posiadanego taboru lokomotyw"
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

Opółki Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia, zarządzające taborem kolejowymi grupy PKN Orlen, rozpoczęły program inwestycyjny. Do 2020 r. wydatki na modernizację i zakup nowego taboru mogą wynieść 300 mln zł.

Program podzielony jest na etapy i dotyczy zarówno floty lokomotyw bocznicowych, jak i przewozowych obu spółek - poinformował w czwartek płocki koncern.

PKN Orlen zaznaczył, że rozpoczęty przez Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia program inwestycyjny, poza poprawą bezpieczeństwa i warunków pracy, pozwoli także na "znaczące zwiększenie dostępności technicznej i efektywności posiadanego taboru lokomotyw".

Jak podkreślił PKN Orlen, obecnie Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia eksploatują ok. 50 lokomotyw stanowiących w większości ich własność. Według płockiego koncernu "program rozwoju dla taboru kolejowego na lata 2017-20 zakłada zakup lub modernizację ok. 22 lokomotyw, które zapewnią zwiększenie zdolności przewozowych logistyki kolejowej grupy kapitałowej Orlen w Polsce".

"Plan odnowy floty obejmie również czeskie aktywa przewozowe koncernu - w Unipetrol Doprava" - zapowiedział PKN Orlen, który od 2005 r. posiada 62,99 proc. akcji koncernu Unipetrol w Czechach.

- Jestem przekonany, że nowa strategia pozwoli nam podnieść efektywność, jakość i bezpieczeństwo świadczonych usług. W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się zaadresować potrzeby naszych operacji bocznicowych, gdyż wymiana wyeksploatowanego sprzętu przyniesie najwięcej wartości dodanej dla łańcucha dostaw PKN Orlen - powiedział prezes Orlen KolTrans Andrzej Raszewski, cytowany w komunikacie płockiego koncernu.

- Rozważając wiele opcji sprzętowych zdecydowaliśmy się postawić na polskiego dostawcę i polskie rozwiązanie, gdyż oprócz sprawdzonej konstrukcji gwarantuje to nam zdecydowanie lepsze wsparcie serwisowe, a także możliwość wykorzystania własnych warsztatów naprawczych - dodał.

PKN Orlen wyjaśnił, iż zmodernizowane lokomotywy, oprócz wzmocnienia potencjału przewozowego grupy kapitałowej tej spółki, zapewnią komfortowe warunki pracy, głównie w zakresie niższej emisji hałasu. Ponadto, "w nowych kabinach zostaną również obniżone przedziały silnikowe, co znacząco poprawi widoczność, a tym samym będzie miało pozytywny wpływ na bezpieczeństwo prowadzonych manewrów".

Jednocześnie PKN Orlen zwrócił uwagę, że bardzo istotnym efektem modernizacji taboru kolejowego będzie "zapewnienie pożądanych parametrów odnoszących się do ochrony środowiska", zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej w zakresie emisji węglowodorów, tlenków azotu, węgla i cząstek stałych.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • IUNAV
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Co z „czternastką” w węglowej spółce? Zarząd przedstawił propozycję
11 lutego 2025
34.5 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]