Grupa Energa przyjęła strategię na lata 2016-2025 – poinformowało portal górniczy nettg.pl biuro prasowe spółki. Jej założenia zostały zaprezentowane we wtorek (15 listopada). Jak podkreśla spółka ma być ona odpowiedzią na na wyzwania stojące przed polskim sektorem energetycznym. Razem ze strategią przyjęto także program inwestycji strategicznych do 2025 r.
Energa chce się skoncentrować na dwóch celach: rozwoju nowoczesnej infrastruktury w ramach biznesu regulowanego oraz nowej, rozszerzonej oferty dla klientów. Rozwój w tych dwóch obszarach ma pozwolić Grupie uzyskiwać stabilne przychody i zwiększać wartość przedsiębiorstwa.
„Rynek energii ulega dynamicznym zmianom, a spółki energetyczne działają pod presją, spowodowaną stagnacją popytu, rozwojem OZE, niskimi hurtowymi cenami energii oraz presją konkurencyjną w obszarze sprzedaży. Tradycyjna energetyka ewoluuje od centralnej do rozproszonej generacji, od dochodowej dystrybucji do niezależności energetycznej, od tradycyjnej sprzedaży w stronę rynku wielu nowych graczy i nowych technologii. Utrzymanie pozycji rynkowej wymaga od spółek energetycznych dostosowania modelu działania do zachodzących zmian. Przyjęta Strategia Grupy Energa na lata 2016–2025 jest odpowiedzią na wyzwania stojące przed polskim sektorem energetycznym. Budowa nowej i modernizacja już istniejącej infrastruktury wytwórczej i sieciowej, zobowiązania klimatyczne, dywersyfikacja dostaw to zadania, jakie muszą zostać zrealizowane w najbliższych latach” - czytamy w komunikacie, który dotarł do redakcji portalu górniczego nettg.pl.
- Zdefiniowaliśmy potrzeby rynku i do nich dostosowujemy model biznesowy Grupy i jej działania. Nowa strategia rozwoju opiera się na dwóch filarach: zaawansowanych usługach dla klientów i rozbudowie infrastruktury. Pierwszy cel będzie realizowany poprzez kompleksową, wieloproduktową ofertę dla klientów. Drugi – w ramach biznesu regulowanego. Przy czym dostrzegamy potencjał nie tylko w dystrybucji, ale także w wytwarzaniu energii – poprzez uczestnictwo Grupy w rynku mocy, aukcjach OZE. Głównymi fundamentami dla realizacji tych celów będą: innowacyjność, partnerstwa strategiczne i bezpieczeństwo finansowe. Projekty zawarte w Strategii mają zapewnić rozwój Grupy w coraz bardziej wymagającym i zmieniającym się otoczeniu rynkowym, przynosząc akcjonariuszom wymierne korzyści, a spółce – trwałą przewagę konkurencyjną – podkreśla prezes Energi Dariusz Kaśków.
Klient i infrastuktura
Energa, dostrzegając w przechodzącym transformację rynku energetycznym nowe możliwości biznesowe, określiła dwa obszary, w ramach których realizowane będą cele strategiczne, zapewniające długoterminowy wzrost wartości Grupy. Pierwszy z nich dotyczy klienta, a drugi infrastruktury. Spółce zależy na budowie zorientowanego na klienta modelu biznesowego, który umożliwi efektywne zarządzanie wartością dla klientów w oparciu o spójną ofertę produktów i usług, rozwój nowych obszarów oraz kulturę innowacyjności. Spółka postawi też na rozwój nowoczesnej infrastruktury energetycznej, odpowiadającej przyszłym wymaganiom systemu elektroenergetycznego i pozwalającej na zwiększenie stabilności przychodów Grupy. Energa zamierza realizować ten cel w ramach działalności regulowanej, opierając się na partnerstwach strategicznych przy projektach inwestycyjnych, które budować będą wartość dla akcjonariuszy i umożliwią rozwój biznesu wokół klienta.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.