Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA zdobyło Złoty Laur Super Biznesu w kategorii "sponsoring sportowy za stworzenie PGNiG Superligi, najwyższej ligi w rozgrywkach w piłce ręcznej mężczyzn. O tę nagrodę PGNiG rywalizowało z Totalizatorem Sportowym, Tauronem Polska Energia, OTCF - 4F i PGE.
Złoty Laur Super Biznesu, to wyróżnienie przyznawane przez w uznaniu zasług osobom indywidualnym, instytucjom bądź konkretnym inicjatywom, za działalność przynoszącą szczególne korzyści polskiej gospodarce oraz za osiągnięcia sprzyjające rozwojowi rodzimej przedsiębiorczości. Przyznaje je redakcja "Super Biznes" - dodatku ekonomicznego "Super Expressu".
- Profesjonalna PGNiG Superliga powstała w superekspresowym tempie. Wykonaliśmy tytaniczną pracę, stworzyliśmy 14 startupów, bo tak trzeba nazwać kluby, które przekształciły się w spółki akcyjne - wyjaśnia Janusz Kowalski, wiceprezes zarządu PGNiG SA. - Elbląg, Głogów, Piotrków Trybunalski i wiele innych miast staje się teraz ośrodkami biznesu z prawdziwego zdarzenia. Już teraz mamy w lidze zwycięzców Ligi Mistrzów. Drużyny z całej Europy boją się rywalizacji z VIVE Tauron Kielce. Teraz będą bały się także nas - to do PGNiG Superligi, a nie niemieckiej Bundesligi będą przychodzili międzynarodowi sponsorzy, nie tylko wspierając kluby, ale także biznes lokalny zwiększający liczbę miejsc pracy. Profesjonalna PGNiG Superliga jest przykładem realizacji patriotyzmu gospodarczego - wspieramy nie tylko rozwój polskiego sportu, ale też rozwój polskiego biznesu - dodał wiceprezes Kowalski, odbierając nagrodę podczas gali.
- Świadomy sponsoring, który stosuje PGNiG, może być wzorem dla innych mecenasów polskiego sportu. Skończyły się czasy, że sponsorzy pompują pieniądze do związków, a one z niewiadomych przyczyn się rozpływają. PGNiG Superliga i jej profesjonalizacja to jak przejście piłki ręcznej z neolitu do współczesności - podkreślił wiceminister sportu Jarosław Stawiarski wręczając nagrodę januszowi Kowalskiemu, wiceprezesowi PGNiG.
"PGNiG Superliga wprowadziła innowacyjny system wzorowany na ligach NHL i NBA. Brak remisów, podział 14 zespołów na grupy i dodatkowe punkty bonusowe sprawiają, że mecze to zacięta rywalizacja i atrakcyjna oferta dla kibiców, a co najważniejsze - potencjalnych sponsorów" - wyjaśnia biuro prasowe PGNiG w komunikacie prasowym z 28 października.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.