W I kwartale 2016 r. PKP Cargo zanotowała stratę 66 mln zł netto wobec 22 mln zł zysku w tym samym okresie 2015 r. - poinformowała spółka. Prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski podkreślił, że dokonywana jest korekta m.in. w sposobie zarządzania, by "powrócić na tor szybkiego wzrostu".
PKP Cargo w I kwartale 2016 r. zanotowała stratę 66 mln zł netto wobec 22 mln zł zysku w tym samym okresie 2015 r. - poinformował w poniedziałek (16 maja) na konferencji członek zarządu PKP Cargo ds. finansowych Arkadiusz Olewnik.
Przychody grupy PKP Cargo wzrosły w I kwartale 2016 r. do 1 mld 34 mln zł z 899 mln zł w I kwartale 2015 r. Koszty wyniosły zaś 1 mld 96 mln zł i były wyższe niż w analogicznym okresie 2015 r. o 230 mln zł (866 mln zł).
Prezes PKP Cargo Maciej Libiszewski powiedział, że spółka spodziewa się wzrostu zapotrzebowania na swoje usługi w IV kw. 2016 r.
- Dokonujemy korekty w filozofii i sposobie zarządzania oraz w polityce handlowej spółki. Pozwoli ona Grupie powrócić na tor szybkiego wzrostu - podkreślił Libiszewski.
- Na wyniki spółki musimy patrzeć w aspekcie dużych wyzwań z jakimi mamy do czynienia na rynku, to przede wszystkim spadający wolumen przewozów towarowych, silna konkurencja, presja cenowa a także sezonowość przewozów towarowych - zaznaczył członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych Grzegorz Fingas. - Sytuacja finansowa spółki jest stabilna.
Libiszewski zaznaczył, że spółka wygrała przetarg na przewóz ponad 5 mln ton węgla dla Enei. Nowa umowa przedłuża współpracę Enei z PKP Cargo. Oprócz dostaw węgla z kopalni LW Bogdanka do zakładu Enei w Kozienicach, PKP Cargo dostarcza także paliwo do kozienickiej elektrowni ze śląskich kopalń.
Wskazał, że wyzwania przed jakim stoi spółka to kontynuacja przejęcia kolejowych aktywów grupy PKN Orlen - spółki KolTrans i zorganizowanej części przedsiębiorstwa Euronaft Trzebinia, wzmocnienie spółki w segmencie przewozów paliw płynnych, podniesienie rentowności przewozów towarowych oraz rozwój działalności międzynarodowej.
- Mamy bardzo ambitne plany w zakresie poprawy efektywności operacyjnej Grupy PKP Cargo. Chcemy usprawnić zarządzanie naszym biznesem i jednocześnie dać klientom pełną wiedzą o ich przesyłkach z dostępem on-line przez całą dobę - podkreślił członek zarządu ds. operacyjnych Jarosław Klasa.
Wyjaśnił, że obecnie spółka posiada 1300 lokomotyw i jest w stanie z dokładnością co do minuty i co do 5 metrów na sieci kolejowej określić gdzie te lokomotywy się znajdują i chce te możliwości wykorzystać.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.