REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
29 lutego 2016 15:50 2.6 tys. odsłon

Przetargi: Włosi zbudują tunel na zakopiance

Budowa tunelu to spore przedsięwzięcie inżynierskie, w którym najważniejsze jest bezpieczeństwo użytkowników
fot: Andrzej Bęben/ARC

Włoska firma Astaldi została wybrana na wykonawcę około 3-kilometrowego górskiego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą w Małopolsce wraz z ponad 2-kilometrowym tunelem. Zaproponowała ona najniższą cenę wynoszącą blisko 969 mln zł.

Jak poinformowała w poniedziałek (29 lutego) Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GKKDiA), w finale przetargu na odcinek tunelowy "zakopianki" pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą znalazło się sześć firm i konsorcjów, z których połowa była z Włoch. Najniższą cenę zaproponowała firma Astaldi, opiewającą na blisko 969 mln zł, a najwyższą, czeski Metrostav - na ponad 1 mld zł.

Wszystkie firmy zadeklarowały, że wykonają inwestycję w 54 miesiące. W okres realizacji zadania wliczone są miesiące zimowe. Przedstawicielka GDDKiA zaznaczyła, że podpisanie umowy z wybranym wykonawcą będzie możliwe po upłynięciu czasu przewidzianego na ewentualne odwołania. Dokumentacja przetargowa musi jeszcze przejść kontrolę prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Zgodnie z założeniami zwycięzca przetargu będzie miał za zadanie wybudowanie odcinka tunelowego drogi klasy S długości ok. 3 km, w tym dwukomorowego tunelu o długości ponad 2 km.

- Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości ponad 2 km każdy, w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego - zaznaczyła rzeczniczka.

Według wcześniejszych zapowiedzi podpisanie umów z wykonawcami na wszystkie trzy odcinki S7 od Lubnia do Rabki przewidywane jest pod koniec pierwszego kwartału tego roku.

Budowa górskiego odcinka "zakopianki" od Lubnia do Rabki została podzielona na trzy osobne przetargi.

Dla odcinka pomiędzy Skomielną Białą i Chabówką wybrano już wykonawcę. Została nim włoska firma Salini Impregilo, która kosztem 615 mln zł wybuduje dwujezdniową drogę ekspresową S7 o długości 6,1 km, a także m.in. dwa węzły drogowe "Skomielna Biała" i "Zabornia", 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady), w tym najdłuższy liczący 992 metry.

Kończy się przetarg na kolejny 7,6 km odcinek S7 między Lubniem i Naprawą. Oferty złożyło 12 wykonawców. Kontrakt będzie zakładał wybudowanie dwujezdniowej drogi klasy S, dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych "Lubień" i "Krzeczów" i 10 obiektów inżynierskich.

Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce. Będzie przebiegać od Gdańska do Rabki-Zdroju. Jej długość wyniesie ok. 720 km. Nową trasę w wiekszości zlokalizowano w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • QFMGW
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
31.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]