REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
22 września 2015 15:32 Polska Agencja Prasowa 3.6 tys. odsłon

Transport: od 28 września kursy pociągów do lotniska Kraków Airport

Bilet normalny na trasie Kraków Główny-Balice Port Lotniczy będzie kosztował 8 zł, a bilet normalny dla pasażerów korzystających z trzech nowych przystanków: Kraków Młynówka, Kraków Zakliki i Kraków Olszanica, które wybudowano na tym odcinku linii kolejowej - 3 zł
fot: Andrzej Bęben/ARC

W poniedziałek (28 września) rozpoczną się regularne kursy pociągów Kolei Małopolskich na nowej linii kolejowej łączącej Kraków z lotniskiem Kraków Airport. Pociągi będą jeździć o stałych porach, co pół godziny. Przejazd w jedną stronę zajmie około 20 minut.

Jak poinformował PAP we wtorek prezes Ryszard Rębilas, prezes spółki Koleje Małopolskie, pierwszy pociąg wyjedzie o godz. 4.04; ostatni pojedzie z lotniska 15 minut po północy.

Według niego obecnie przewoźnik przeprowadza jazdy techniczne na nowej trasie, które przebiegają bez większych problemów. Służą one sprawdzeniu, czy prawidłowo działają wszystkie urządzenia i zabezpieczenia oraz zapoznaniu drużyn pociągowych z nowo wybudowaną linią.

Pierwotnie rozkładowe połączenie miało być uruchomione już 1 września, ale opóźniła się modernizacja linii kolejowej. Kolejnym terminem był 15 września.

Pociągi będą kursować według ustalonego wcześniej rozkładu jazdy o stałych porach, co pół godziny. Dzięki modernizacji linii Kraków - Balice pociągi dojadą bezpośrednio do terminalu lotniska.

Inwestycja o wartości prawie 350 mln zł polegała na dobudowaniu drugiego toru na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Balice, wydłużeniu połączenia o ok. 500 m do głównego terminalu lotniskowego oraz elektryfikacji linii.

Wybudowane zostały trzy nowe przystanki: Kraków Młynówka, Kraków Zakliki, Kraków Olszanica. Wszystkie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Dodatkowo zmodernizowany został przystanek Kraków Łobzów.

Dzięki modernizacji i elektryfikacji linii przejazd z centrum miasta do Balic zajmie około 20 minut. Powstanie również możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania składów w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Linię obsługiwać będzie 39 nowoczesnych pociągów, 33 z nich będzie kursować na trasie od stacji Wieliczka Rynek-Kopalnia przez Kraków do Balic i z powrotem. Pozostałe sześć pociągów kursować będzie z Krakowa do Balic wczesnym rankiem i późnym wieczorem, kiedy nie ma kursów do Wieliczki.

Bilet normalny na trasie Kraków Główny-Balice Port Lotniczy będzie kosztował 8 zł, a bilet normalny dla pasażerów korzystających z trzech nowych przystanków: Kraków Młynówka, Kraków Zakliki i Kraków Olszanica, które wybudowano na tym odcinku linii kolejowej - 3 zł.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • RMFEB
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
35.4 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]