W Uniwersytecie Śląskim jest realizowany projekt badawczy dotyczący roli, rzeczników prasowych w procesie komunikacji. Jest tematem rozprawy doktorskiej Krystiana Dudka w ramach działalności Zakładu Komunikacji Społecznej Wydziału Nauk Społecznych UŚ.
- Sposób na skuteczną współpracę z mediami i kreowanie pożądanego wizerunku, najważniejsze zadania stojące przed rzecznikami prasowymi i recepta na sukces - to są pytania, na które odpowiedź da prowadzony projekt badawczy. W oparciu o badanie rzeczników prasowych oraz dziennikarzy mediów regionalnych i ogólnopolskich stworzony zostanie efektywny model rzecznictwa prasowego - informuje nettg.pl Magdalena Ochwat, rzeczniczka prasowa UŚ.
Projekt naukowy, prowadzony przez doktoranta UŚ, jest pierwszym w skali naszego kraju pod względem zasięgu. W badaniami zostanie objętych 100 śląskich rzeczników prasowych, wśród nich także tych zatrudnionych w spółkach węglowych oraz kilkudziesięciu przedstawicieli mediów. Wyniki badań posłużą do opracowania i opublikowania raportu na temat rzecznictwa prasowego. Podobne badania prowadzone w Rosji i USA ujawniły, że 80 proc. publikacji w mediach ma swoje źródło w inspiracjach służb prasowych.
- Wyniki pozwolą dokładnie poznać wzajemne oczekiwania mediów i rzeczników prasowych oraz ich rolę w procesie komunikacji i wpływ na wizerunek reprezentowanych podmiotów. Wszystkim mediom zainteresowanym przebiegiem oraz wynikami badań polecam kontakt z autorem - dodaje rzeczniczka UŚ.
Kontakt: Krystian Dudek, e-mail: krystian.dudek@prc.pl
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.