Ponad 724 tys. odwiedziło w ubiegłym roku 36 obiektów tworzących Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. To najlepsza frekwencja w sześcioletniej historii liczenia osób odwiedzających obiekty Szlaku i wzrost o 13 proc. w stosunku do 2013 r.
Największą popularnością cieszyły się obiekty zlokalizowane w Zabrzu oraz Tarnowskich Górach. Szyb Maciej, Kopalnia Guido oraz Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu przyciągnęły ponad 141 tys. osób. Tarnogórską Zabytkową Kopalnię Srebra oraz Sztolnię Czarnego Pstrąga zwiedziło ponad 115 tys. turystów. Zrewitalizowana, w budynku po nieczynnej kopalni Saturn, w listopadzie 2013 roku Galeria Sztuki Współczesnej Elektrownia w Czeladzi ciągu 14 miesięcy przyciągnęła 23 tys. osób.
- W naszym województwie z roku na rok rośnie zainteresowanie dziedzictwem przemysłowym. Doskonale widać to chociażby w czasie INDUSTRIADY - Święta Szlaku Zabytków Techniki. W organizację tego wydarzenia jest zaangażowanych 530 podmiotów i co roku zgłaszają się kolejne obiekty, organizacje, stowarzyszenia - informuje Kazimierz Karolczak, członek zarządu województwa śląskiego. - Kiedy uświadomimy sobie, że liczba osób odwiedzających Szlak Zabytków Techniki w ubiegłym roku jest większa niż suma liczby mieszkańców Częstochowy, Dąbrowy Górniczej, Katowic i Żywca, wtedy jeszcze mocniej uświadamiamy sobie jak ważny jest on dla naszego regionu.
Szlak Zabytków Techniki jest najbardziej interesującą trasą turystyki industrialnej w Polsce. Przyciąga dzięki swojej autentyczności. Podczas wizyty w industrialnych obiektach można usłyszeć szum silników, stukot maszyn, poczuć zapach drewna czy chłód podziemi. Można także uczestniczyć w najróżniejszych wydarzeniach. W ubiegłym roku obiekty te zorganizowały 1900 różnorodnych warsztatów, ponad 2100 lekcji muzealnych oraz 100 wystaw czasowych, 140 koncertów i 130 spektakli. W sumie w obiektach Szlaku zorganizowano prawie 5900 imprezy.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.