Przy nowo wybudowanej drodze startowej na lotnisku Katowice Airport w Pyrzowicach trwa montaż systemów, które zapewnią bezpieczeństwo operacji lotniczych i precyzyjny monitoring warunków pogodowych - poinformowało portal górniczy nettg.pl biuro prasowe GTL.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej prowadzi w porcie testy wdrożeniowe systemu ILS wspomagającego lądowanie samolotów w warunkach ograniczonej widzialności. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej rozpoczął z kolei instalację systemu AWOS, który pozwoli na automatyczną obserwację warunków atmosferycznych panujących na katowickim lotnisku, w miejscach reprezentatywnych dla nowego pasa startowego.
W ubiegłym tygodniu do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego został złożony wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie nowej, ponad trzykilometrowej drogi startowej w Katowice Airport, której budowa zakończyła się w listopadzie br. Planowo nowa infrastruktura powinna zostać oddana do użytku w II kwartale 2015 roku. Prawdopodobnie na początku nowego roku rozpoczną się już całkowite testy praktyczne nowych rozwiązań.
- Na ukończeniu są prace związane z montażem nowoczesnego systemu nawigacyjnego, który docelowo wykluczy wpływ warunków atmosferycznych na punktualność rejsów na naszym lotnisku. W styczniu 2015 r. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej planuje obloty związane z testowaniem nowej infrastruktury. Ponadto Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej przystąpił do instalacji systemu, który pozwoli na bardzo szczegółowy monitoring warunków pogodowych. Przed nami jeszcze certyfikacja Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz oczekiwanie na wprowadzenie dokumentacji do AIP - wyjaśnia Cezary Orzech, rzecznik Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.