REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
2 grudnia 2014 06:41 Polska Agencja Prasowa 3 tys. odsłon

PKP Cargo: przewieziono już 45 mln ton węgla

Spółka ocenia, że głównie z powodu remontów średnia handlowa prędkość spadła do 20 km/h, co jest wartością nienotowaną dotychczas w historii przewozów kolejowych
fot: Maciej Dorosiński

400 tys. ton towarów przewozi dziennie PKP Cargo w tegorocznym szczycie przewozowym - poinformowała w poniedziałek spółka. Handlowa prędkość pociągów spadła do 20 km/h, najniżej w historii - głównie z powodu remontów torów. W niektórych miejscach nawet do 10 km/h.

Według spółki połowa dziennych przewozów - ok. 200 tys. ton - do transporty węgla dla odbiorców w kraju i za granicą. Od początku roku PKP Cargo przewiozło już 45 mln ton węgla.

- Jesteśmy w szczycie przewozów. Transport węgla to nasza kluczowa linia biznesowa, dlatego uważnie obserwujemy sytuacje w tym segmencie przewozów. Podstawiamy dodatkowe pociągi, mobilizujemy wszystkie posiadane zasoby - podkreślił Jacek Neska, wiceprezes ds. handlowych PKP Cargo.

W jego ocenie, remonty infrastruktury kolejowej, prowadzone przez jej zarządcę - PKP PLN - są poważnym wyzwaniem dla przewoźnika.

Największe utrudnienia są na trasach w rejonie Dąbrowy Górniczej Towarowej, Rybnika Towarowego, Gliwic, Kędzierzyna Koźla, Lublińca, Jaworzna Szczakowej oraz na szlakach prowadzących do południowej i zachodniej granicy.

- Tego problemu żaden przewoźnik nie rozwiąże samodzielnie. Staramy się ściśle koordynować nasze działania z PKP PLK, a przede wszystkim z naszymi klientami - powiedział Neska.

Spółka ocenia, że głównie z powodu remontów średnia handlowa prędkość spadła do 20 km/h, co jest wartością nienotowaną dotychczas w historii przewozów kolejowych. Lokalnie na Śląsku prędkość ta spada jeszcze bardziej - do 10 km/h. To z kolei komplikuje sytuację przewoźnika, bo aby utrzymać harmonogram przewozów, potrzebuje więcej wagonów. PKP Cargo oszacowało, że spadek o 1 km/h to konieczność użycia 130 wagonów więcej.

Spółka pokreśliła w związku z tym, że od początku 2014 r. wydała ponad 240 mln zł na serwis i zwiększenie liczby wagonów, m.in. przygotowując do obsługi szczytu przewozowego dodatkowe 3 tys. węglarek. Opóźnienia jednak są, według wiceprezesa Neski w ostatnich dniach mamy do czynienia z olbrzymimi utrudnieniami na Śląsku, gdzie na włączenie do ruchu czekało dziennie około pięciu tys. wagonów, co odpowiada 150 pociągom z 250 tys. ton węgla i koksu.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • TBJWJ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Zwolnienia grupowe w węglowej spółce? Prezes odpowiada
30 września 2024
32.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]