Remont 33 kilometrów autostrady A4 w woj. opolskim pomiędzy węzłami Prądy i Dąbrówka zakończył się w piątek (8 sierpnia) - poinformował opolski oddział GDDKiA. Prace trwały od początku czerwca, kosztowały 23 mln zł. Inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo jazdy.
Rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Michał Wandrasz podkreślił, że tempo realizacji zadania było bardzo dobre, dlatego prace zakończyły się tydzień przed planowanym terminem. Drogowcy przewidywali zakończenie remontu trasy A4 na 15 sierpnia. - Prace przy tym zadaniu trwały czasem nawet całą dobę. W 24 godziny układano nawet trzy kilometry nawierzchni - dodał Wandrasz.
Rzecznik opolskiego oddziału GDDKiA poinformował, że ruch na ostatnim remontowanym odcinku autostrady A4 wznowiono w piątek przed godz. 14. - Jeszcze w piątek prosimy kierowców o stosowanie się do ograniczeń na nowo wyremontowanym odcinku, gdyż przez kilka dni napotkać tam można na nawierzchni luźny grys. Do wieczora w piątek trwało też będzie usuwanie tymczasowego oznakowania przez ekipy drogowców - wyjaśnił Wandrasz.
Rzecznik opolskiego oddziału GDDKiA w rozmowie z PAP jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji tłumaczył, że choć w minionych kilkunastu latach GDDKiA na bieżąco naprawiała pęknięcia i ubytki w nawierzchni A4, to teraz trzeba ją było całkowicie "odświeżyć". Dlatego właśnie opolski oddział Dyrekcji zaplanował na lata 2013-2017 wymianę nawierzchni na całej długości opolskiego odcinka autostrady.
W 2013 roku wyremontowano 7,5-km odcinek jezdni w kierunku Katowic między węzłami Prądy i Dąbrówka, a także same węzły. Rozpoczęte w czerwcu, a zakończone w piątek prace to kontynuacja działań ubiegłorocznych. Wykonywała je firma Mota-Engil Central Europe Kraków.
Wandrasz podał, że w ramach przeprowadzonych prac na blisko 13 km trasy A4 w kierunku Katowic oraz na ponad 20 km w kierunku Wrocławia wymieniono wierzchnią warstwę ścieralną drogi; tam gdzie trzeba było, wzmocniono tzw. warstwę wiążącą i naprawiono miejsca, którymi po deszczu odprowadzana jest woda z autostrady. Namalowano też nowe oznakowanie na jezdniach. Prace kosztowały 23 mln zł.
A4 w granicach Opolskiego przejeżdża w ciągu doby 35 tys. pojazdów, w tym ok. 10 tys. ciężarówek.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Czy w tym regionie są też KWK lub powody tych "bubli" autostradowych są inne? Z pewności przetarg wygrała "najtańsza" Firma a teraz dopłacają użytkownicy!!!