Izba Gospodarcza Sprzedawców Polskiego Węgla proponuje wykorzystać synergię między siecią sprzedaży spółek węglowych i prywatnych firm - donosi "Puls Biznesu".
Izba - związek około 200 firm dystrybuujących węgiel do gospodarstw domowych - uzyskała prawną ochronę na terenie całej Unii Europejskiego znaku towarowego "Polski Węgiel". Markę zastrzegło Biuro Harmonizacji Rynku Wewnętrznego z siedzibą w hiszpańskim Alicante.
- Proponujemy alians uczestników rynku, którzy produkują i sprzedają polski węgiel, budowę sieci sprzedaży na bazie działających już kanałów dystrybucyjnych spółek węglowych - mówi Adam Gorszanów, prezes IGSPW.
Według szacunków izby, w Polsce sprzedażą węgla do gospodarstw domowych zajmuje się dziś około 10 tys. mniej lub bardziej profesjonalnych składów.
- Mamy zadeklarowanych kilkadziesiąt firm, które po spełnieniu określonych warunków jakości obsługi i sprzedawanego towaru będą mogły korzystać z naszej licencji. Nie będzie wymogiem, by sprzedawały wyłącznie węgiel z polskich kopalni, ale by klient miał pewność, że nie kupuje rosyjskiego pod marką "polski" - mówi Adam Gorszanów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.