Główny Instytut Górnictwa w Katowicach oraz Katedra Geografii Wydziału Przyrodniczego na Uniwersytecie Palackiego w Ołomuńcu realizują projekt "Współpraca między szkołami i instytucjami publicznymi na granicy czesko-polskiej w zakresie edukacji to większe szanse na rynku pracy" w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska 2007-2013.
Przedmiotem projektu jest problematyka rynku pracy oraz systemu edukacji regionu transgranicznego, a jednym z rezultatów będzie powołanie wielopoziomowej sieci współpracy, której uczestnikami będą szkoły średnie, uczelnie wyższe, publiczne i niepubliczne instytucje rynku pracy (powiatowe urzędy pracy, agencje rozwoju i organizacje non-profit) oraz jednostki samorządowe (gminy, starostwa).
W ramach projektu, poza pracami badawczymi, odbędą się spotkania warsztatowe po obu stronach granicy z udziałem różnych grup interesariuszy. Uczestnikami warsztatów będą również studenci i uczniowie wyższych klas szkół średnich. Aktywny udział w tych działaniach pozwoli im na zdobycie informacji odnośnie struktury społeczno-gospodarczej regionu oraz o aktualnych i przyszłych wyzwaniach na rynku pracy.
Końcowym rezultatem projektu Edu2Work będzie wypracowana w ramach dyskusji eksperckich i konsultacji wieloletnia strategia rozwoju, której integralną częścią będzie oferta edukacyjna oraz rozwiązania systemowe, prowadzące do zwiększenia atrakcyjności lokalnego rynku pracy poprzez skuteczne planowanie i koordynowanie rozwoju obszaru transgranicznego. Wyniki projektu będą miały zatem praktyczne zastosowanie w realizacji polityk rozwojowych analizowanego obszaru. Wyniki projektu są sukcesywnie udostępniane poprzez ogólnodostępny portal internetowy.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.