REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
5 grudnia 2013 12:28 Polska Agencja Prasowa 2 tys. odsłon DOSTĘPNA GALERIA: (10)

Kraków: nie tylko Polacy lubią to miasto

Na Wawel wciąż ciągną pielgrzymi turystów
fot: Andrzej Bęben/ARC

Kraków odwiedziło w tym roku 9,25 mln gości, czyli o 300 tysięcy więcej niż rok wcześniej. Podczas pobytu w mieście turyści wydali w sumie 4,8 mld zł - wynika z badań przeprowadzonych dla Urzędu Miasta Krakowa przez Małopolską Organizację Turystyczną.

- To zasługa świetnej marki turystycznej Krakowa, dobrych połączeń lotniczych, coraz lepszych połączeń drogowych, a także dobrze rozwiniętej bazy noclegowej, z której każdy przybywający może wybrać coś dla siebie - powiedziała w czwartek zastępca dyrektora ds. turystyki w krakowskim magistracie Katarzyna Gądek.

Wśród gości odwiedzających Kraków najwięcej było turystów zagranicznych - 2,55 mln (o 200 tys. więcej niż w 2012 r.). Z całego kraju przyjechało 6,7 mln osób (o 100 tys. więcej niż w 2012 r.).

W 2013 r. wśród gości zagranicznych po raz kolejny przeważali mieszkańcy Wielkiej Brytanii - 20 proc. Na kolejnych miejscach uplasowali się Niemcy - 13,8 proc., Hiszpanie - 9,3 proc. i Włosi - 9,1 proc. Wzrosła liczba gości z takich krajów jak: Rosja, Węgry, Czechy czy Holandia.

- Bardzo nas cieszy tendencja wzrostowa wśród turystów rosyjskich, ale także Węgrów, którzy są prawie naszymi sąsiadami. Więcej gości z Holandii to być może efekt pobytu w naszym mieście reprezentacji tego kraju w piłce nożnej podczas Euro 2012 - oceniła Gądek.

Wśród gości krajowych przeważali mieszkańcy Małopolski - 21,7 proc., województwa mazowieckiego - 11,2 proc. i śląskiego - 7,5 proc.

Autorzy badania zwrócili uwagę na większą skłonność do wydawania pieniędzy przez turystów zaobserwowaną w tym roku. W Krakowie zostawili oni w sumie 4,8 mld zł (bez kosztów dojazdu i opłaconego wcześniej noclegu), czyli o 1,3 mld zł więcej niż rok wcześniej. Najbardziej rozrzutni byli goście zagraniczni, którzy przeznaczyli średnio 890 zł na osobę.

Głównym celem przyjazdów wciąż jest zwiedzanie zabytków i wypoczynek. W następnej kolejności wymieniano: cel religijny, rozrywkę i realizację własnych zainteresowań, a także cele biznesowe, odwiedzenie rodziny lub znajomych, udział w imprezach kulturalnych, edukację i zakupy.

Największe atrakcje Krakowa to: Rynek Główny (Stare Miasto, Droga Królewska), Wawel (Komnaty, Katedra, Dzwon Zygmunta, smok) oraz dawna dzielnica żydowska Kazimierz.

- Oczywiście jak w każdym mieście turystycznym mamy topowe miejsca jak Wawel, Rynek Główny czy Kazimierz, ale udało się też wyprowadzić zwiedzających ze ścisłego centrum, dzięki czemu coraz częściej przez Kazimierz odwiedzają oni dynamicznie rozwijające się Podgórze z jego atrakcjami - m.in. muzeum w dawnej Fabryce Schindlera, Muzeum Sztuki Nowoczesnej MOCAK czy pubami i restauracjami, licznie tam powstającymi - zaznaczyła Gądek.

 

W galerii: Kraków zabytkowo-turystyczny (zdjęcia: Andrzej Bęben - nettg.pl).

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LUMDU
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Piłka nożna, kopalnia, rodzina – to są Jego pasje
25 grudnia 2024
8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]