PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
30 października 2013 10:01 Portal gospodarka i ludzie : : autor: BE 2,928 odsłon

MPL Katowice: tak powstaje nowy pas startowy

Wybetonowano 144 tys. m kw. podbudowy nowej drogi startowej o grubości 22 cm
fot: ARC

Dobiega końca kolejny z etapów budowy nowej drogi startowej na lotnisku w Pyrzowicach. Dłuższa, o 400 m od obecnej, droga startowa pozwoli przyjąć największe statki powietrzne z pełnym obciążeniem. Inwestycja kosztuje 157 mln zł.

Wkrótce zakończy się układanie pierwszej z dwóch warstw betonowych nawierzchni przyszłej drogi. Górna warstwa zostanie ułożona w przyszłym roku. Ponadto w pyrzowickim porcie rozpoczęły się prace ziemne przy budowie dróg szybkiego zjazdu tzw. speedway, pozwalających na opuszczenie przez statek powietrzny drogi startowej z prędkością nawet 90 km/h.

W Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice wybetonowano 144 tys. m kw. podbudowy nowej drogi startowej o grubości 22 cm. W tym celu wykorzystano prawie 32 tys. m sześc. betonu cementowego. Układanie ostatniej 30-centymetrowej warstwy nawierzchni przyszłej drogi rozpocznie się w 2014 r. Zakończenie wszystkich prac budowlanych planowane jest na trzeci kwartał 2014 r., natomiast samoloty będą mogły skorzystać z nowej infrastruktury rok później.

Statki powietrzne, które będą lądować na nowej drodze startowej będą mogły z niej szybko zjechać korzystając z drogi szybkiego zjazdu tzw. speedway. W Katowice Airport powstaną dwie tego typu drogi (N i R), po jednej dla każdego kierunku. Zostaną one usytuowane pod takim kątem względem nowej drogi startowej, by możliwe było opuszczenie jej przed ukończeniem pełnego dobiegu, tj. przy prędkości wynoszącej do 90 km/h. Ponadto w Katowice Airport udostępnione zostaną trzy prostopadłe drogi kołowania - L, M i S. Aktualnie trwają prace ziemne przy budowie drogi kołowania N oraz M.

- Po zakończeniu inwestycji komfort korzystania z Katowice Airport i jego możliwości operacyjne zdecydowanie wzrosną. Dłuższa, o 400 m od obecnej, droga startowa pozwoli przyjąć największe statki powietrzne z pełnym obciążeniem, a drogi szybkiego zjazdu umożliwią ekspresowe opuszczenie pasa i udostępnienie go kolejnym samolotom, dla których nie zabraknie miejsca na rozbudowanej niedawno płycie postojowej - wyjaśnia Cezary Orzech, rzecznik Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.

W Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice trwają prace przy budowie infrastruktury nowoczesnego systemu nawigacyjnego, który będzie wspomagał lądowania samolotów w warunkach ograniczonej widzialności i niskiego pułapu chmur - Instrument Landing System (w skrócie ILS) kategorii II. Trwają również prace przy budowie sieci teletechnicznej systemu METEO, w tym m.in. systemu informowania o wystąpieniu oblodzenia na nawierzchni.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • JIWBL
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,547 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]