PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
24 października 2013 15:33 Polska Agencja Prasowa 3,086 odsłon

Lewiatan będzie promował dwufilarowy system emerytalny

Tylko na okazjonalnych kartkach emerytura jest czasem "nieskończonej szczęśliwości"
fot: ARC

Konfederacja Lewiatan rozpocznie 4 listopada kampanię edukacyjną w mediach, która ma uświadomić Polakom, jak ważne jest utrzymanie dwufilarowego obowiązkowego systemu emerytalnego - poinformowali w czwartek (24 października) przedstawiciele organizacji pracodawców.

Podczas konferencji prasowej przedstawiciele Lewiatana poinformowali, że kampania ma promować ideę oszczędzania na emeryturę w ZUS oraz w filarze kapitałowym, czyli OFE. Pierwszy etap kampanii rusza 4 listopada i potrwa do 15 grudnia, spoty emitowane będą wówczas w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych. Jak mówił zastępca dyrektora generalnego Lewiatana, Jakub Wojnarowski, kampania telewizyjna będzie wspierana działaniami w internecie.

Przedstawiciele Lewiatana stwierdzili, że w ich opinii przyszłość systemu emerytalnego to sprawa wykraczająca swym znaczeniem poza branżę ubezpieczeniową. Dodali jednocześnie, że przy przygotowaniu kampanii współpracowali ze wszystkimi Powszechnymi Towarzystwami Emerytalnymi działającymi na naszym rynku.

W opinii Wojnarowskiego, choć w mediach można znaleźć wiele informacji na temat obecnie planowanych zmian w systemie emerytalnym, to często zapomina się, iż większość przyszłych emerytów nie wie, "jakie składowe budują ich przyszłą emeryturę".

- Czas wyjaśnić, jaki wpływ na przyszłe emerytury ma pierwszy i drugi filar (ZUS i OFE - PAP), po to, by każdy ubezpieczony potrafił sam ocenić rządowe propozycje zmian oraz mógł świadomie wybrać najlepsze dla niego rozwiązanie - podkreślił Wojnarowski.

Zdaniem eksperta Lewiatana Jeremiego Mordasewicza celem kampanii jest to, aby Polacy świadomie dokonali wyboru, czy być tylko w ZUS, czy również w OFE.

- System emerytalny ma ogromny wpływ na gospodarkę, ale Polacy nie zdają sobie z tego sprawy.

Przed dwoma tygodniami resort pracy opublikował projekt zmian w systemie emerytalnym, które mają wejść w życie z końcem stycznia 2014 r. Od 4 lutego przyszłego roku OFE będą musiały lokować nie mniej niż 75 proc. aktywów w akcje, limit ma obowiązywać przez 2 lata.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przedstawicieli rządu, część obligacyjna OFE zostanie przekazana do ZUS i umorzona, a fundusze będą miały zakaz inwestowania w dług skarbowy oraz gwarantowany przez Skarb Państwa.

W projektowanej ustawie przewiduje się także dobrowolność wyboru przez zainteresowanych uczestnictwa w OFE. Na złożenie oświadczenia ubezpieczony wchodzący do systemu emerytalnego będzie miał 3 miesiące, natomiast członek OFE - w okresie przejściowym - będzie mógł złożyć oświadczenia od dnia 1 kwietnia 2014 r. do dnia 30 czerwca 2014 r. Pierwsze okno transferowe umożliwiające wyjście z OFE będzie po dwóch latach, a później okna te, pozwalające także na wejście do OFE, przewidziano co cztery lata.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • oszczędny 27 października 2013 10:10:39
    Profile Avatar

    Ja zawsze świadomie dokonuję wyboru: oszczędności lokuję w Amberbanku i OFE, dzieki temu będę bogatym emertytem.

  • NCASW
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Złe wiadomości z kopalń
20 kwietnia 2024
31,279 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]