"Made in Poland" - pod taką nazwą od września trwa kampania informacyjna, której dotychczasowe efekty podsumuje w poniedziałek 14 października wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński. Spotkanie ma zachęcić polski biznes do eksportowania towarów za granicę - informuje ministerstwo Gospodarki.
Kampania "Made in Poland" potrwa do czerwca 2014 r. a resort zapewnia, że w trakcie jej trwania będzie zachęcać zagranicznych inwestorów w Czechach, Niemczech, na Ukrainie oraz w Chinach i Rosji do nawiązywania współpracy biznesowej z polskimi firmami. Kampania obejmująca reklamę w prasie, Internecie, outdoor, a także działania PR.
Celem kampanii jest wzmocnienie wizerunku Polski wśród przedsiębiorców w Czechach, Niemczech, na Ukrainie, w Chinach i Rosji, jako wiarygodnego i nowoczesnego partnera gospodarczego.
- Chcemy pokazać światu, że nasz kraj posiada własne, atrakcyjne specjalności eksportowe, a polskie firmy z sukcesem mogą współpracować z zagranicznymi przedsiębiorcami - podkreśla wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.
Kampania skupia się na prezentowaniu i utrwaleniu marki polskiej gospodarki. "Made in Poland" ma zachęcać zagraniczne firmy do podejmowania współpracy z polskimi partnarmi.
- Liczymy, że poprzez kampanię informacja o polskich markach dotrze do inwestorów, którzy dostrzegą zalety naszych produktów - mówi wiceminister Ilona Antoniszyn-Klik.
- "Made in Poland" to koncepcja, której zadaniem jest pokazywanie wysokiej jakości produktów i usług oferowanych przez polskich przedsiębiorców po konkurencyjnej cenie. Komunikacja skupia się wokół piętnastu branż o szczególnym potencjale eksportowym, m.in. na budownictwie, stolarce okiennej i drzwiowej, meblach, produkcji jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetykach, biżuterii, a także przemyśle biotechnologicznym, farmaceutycznym czy polskiej żywności - czytamy w komunikacie ministerstwa.
Grupą docelową kampanii jest wyższa kadra zarządzająca średnich i dużych przedsiębiorstw oraz organizacji o charakterze gospodarczym (np. izb gospodarczych, stowarzyszeń itp.).
Działania informacyjno-promocyjne prowadzone będą w oparciu o reklamę w zagranicznych mediach i outdoor. Powstanie też raport pt: "Polskie firmy i produkty", który będzie opisywał zarówno makroekonomiczną sytuację polskiej gospodarki, jak i szczegółowo obrazował poszczególne branże. Ponadto, we wszystkich pięciu krajach odbędą się fora gospodarcze z udziałem przedstawicieli świata biznesu i polityki.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.