REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
30 września 2013 19:12 Polska Agencja Prasowa 3.1 tys. odsłon

Pyrzowice: może być tłoczno przy odprawie

W przyszłym roku na pyrzowickim lotnisku rozpocznie się budowa nowego terminalu przylotowego, płyty postojowej do odladzania statków powietrznych oraz płyty dla samolotów cargo, wraz z drogą kołowania. Powstanie też nowy terminal cargo
fot: Bartłomiej Szopa/ARC

Od października do połowy kwietnia 2014 r. cała odprawa biletowo-bagażowa na lotnisku Katowice w Pyrzowicach będzie odbywać się w jednym terminalu zamiast w dwóch. Powodem jest rozbudowa bagażowni. Służby lotniskowe zapewniają, że będą minimalizować utrudnienia.

- Na realizację inwestycji celowo wybraliśmy okres jesienno-zimowy, kiedy nasilenie ruchu pasażerskiego jest zdecydowanie mniejsze niż wiosną i latem. Dzięki temu skupienie wszystkich odpraw biletowo-bagażowych w jednym terminalu nie powinno znacząco wpłynąć na jakość obsługi podróżnych  - zapewnił w poniedziałek (30 września) rzecznik portu Cezary Orzech.

Obecnie ruch w ramach strefy Schengen obsługiwany jest w terminalu B, a ruch poza tą strefę - w terminalu A, gdzie znajduje się 17 stanowisk do odprawy biletowo-bagażowej. Na czas inwestycji wszystkie te stanowiska będą zamknięte, a pasażerowie obu terminali będą korzystać z 18 stanowisk w terminalu B. Może to oznaczać dłuższe kolejki do odprawy, gdy np. w jednym czasie trzeba będzie obsłużyć pasażerów kilku samolotów.

Po odprawie pasażerowie wylatujący poza strefę Schengen będą musieli przejść - jak dotąd - do terminalu A, gdzie odbędzie się kontrola bezpieczeństwa, dokumentów oraz odprawa w hali odlotów. Natomiast dla pasażerów przylatujących spoza strefy Schengen nic się nie zmienia - nadal będą obsługiwani w terminalu A.

Realizowane na lotnisku przedsięwzięcie dotyczy rozbudowy i modernizacji systemu obsługi bagażu rejestrowanego strefy odlotów.

- Inwestycja poprawi przepustowość stanowisk odprawy biletowo-bagażowej oraz skróci czas, w którym bagaż po nadaniu na rejsy Non-Schengen trafia do luku bagażowego samolotu - wyjaśnił Orzech.

Wymieniony zostanie cały system przesyłu bagażu ze stanowisk odprawy biletowo-bagażowej do bagażowni, której powierzchnia po zakończeniu rozbudowy wzrośnie dwukrotnie. Zainstalowane będą nowe taśmociągi i skanery do kontroli bagażu. Inwestycję zrealizuje konsorcjum firm Hochtief Polska oraz Dimark SA.

Modernizacja bagażowni to część programu inwestycyjnego lotniska. W porcie trwa obecnie budowa nowej drogi startowej o długości 3,2 km i szerokości 45 metrów. Inwestycja o wartości 157 mln zł netto zakończy się we wrześniu 2014 r. Pierwszy samolot wyląduje na nowym pasie najpóźniej w drugim kwartale 2015 r.

Natomiast w przyszłym roku na pyrzowickim lotnisku rozpocznie się budowa nowego terminalu przylotowego, płyty postojowej do odladzania statków powietrznych oraz płyty dla samolotów cargo, wraz z drogą kołowania. Powstanie też nowy terminal cargo.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • RKYSN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57.3 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]