Od października do połowy kwietnia 2014 r. cała odprawa biletowo-bagażowa na lotnisku Katowice w Pyrzowicach będzie odbywać się w jednym terminalu zamiast w dwóch. Powodem jest rozbudowa bagażowni. Służby lotniskowe zapewniają, że będą minimalizować utrudnienia.
- Na realizację inwestycji celowo wybraliśmy okres jesienno-zimowy, kiedy nasilenie ruchu pasażerskiego jest zdecydowanie mniejsze niż wiosną i latem. Dzięki temu skupienie wszystkich odpraw biletowo-bagażowych w jednym terminalu nie powinno znacząco wpłynąć na jakość obsługi podróżnych - zapewnił w poniedziałek (30 września) rzecznik portu Cezary Orzech.
Obecnie ruch w ramach strefy Schengen obsługiwany jest w terminalu B, a ruch poza tą strefę - w terminalu A, gdzie znajduje się 17 stanowisk do odprawy biletowo-bagażowej. Na czas inwestycji wszystkie te stanowiska będą zamknięte, a pasażerowie obu terminali będą korzystać z 18 stanowisk w terminalu B. Może to oznaczać dłuższe kolejki do odprawy, gdy np. w jednym czasie trzeba będzie obsłużyć pasażerów kilku samolotów.
Po odprawie pasażerowie wylatujący poza strefę Schengen będą musieli przejść - jak dotąd - do terminalu A, gdzie odbędzie się kontrola bezpieczeństwa, dokumentów oraz odprawa w hali odlotów. Natomiast dla pasażerów przylatujących spoza strefy Schengen nic się nie zmienia - nadal będą obsługiwani w terminalu A.
Realizowane na lotnisku przedsięwzięcie dotyczy rozbudowy i modernizacji systemu obsługi bagażu rejestrowanego strefy odlotów.
- Inwestycja poprawi przepustowość stanowisk odprawy biletowo-bagażowej oraz skróci czas, w którym bagaż po nadaniu na rejsy Non-Schengen trafia do luku bagażowego samolotu - wyjaśnił Orzech.
Wymieniony zostanie cały system przesyłu bagażu ze stanowisk odprawy biletowo-bagażowej do bagażowni, której powierzchnia po zakończeniu rozbudowy wzrośnie dwukrotnie. Zainstalowane będą nowe taśmociągi i skanery do kontroli bagażu. Inwestycję zrealizuje konsorcjum firm Hochtief Polska oraz Dimark SA.
Modernizacja bagażowni to część programu inwestycyjnego lotniska. W porcie trwa obecnie budowa nowej drogi startowej o długości 3,2 km i szerokości 45 metrów. Inwestycja o wartości 157 mln zł netto zakończy się we wrześniu 2014 r. Pierwszy samolot wyląduje na nowym pasie najpóźniej w drugim kwartale 2015 r.
Natomiast w przyszłym roku na pyrzowickim lotnisku rozpocznie się budowa nowego terminalu przylotowego, płyty postojowej do odladzania statków powietrznych oraz płyty dla samolotów cargo, wraz z drogą kołowania. Powstanie też nowy terminal cargo.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.