W Centralnym Ośrodku Informatyki Górnictwa (WASKO) otwarto we wtorek (3 września) nowoczesne Centrum Usług Outsourcingowych na ponad dwieście stanowisk. Będą tu świadczone usługi business continuity, help desk i call center.
Centrum przygotowane jest także pod kątem projektów telemedycyny i świadczenia usług z tym związanych, zaś sam projekt stanowi fragment działań firm z sektora nowoczesnych usług biznesowych realizowanych pod patronatem Urzędu Miasta Katowice. Przedsięwzięciu towarzyszy hasło: Katowice - najlepsze miejsce dla kariery.
- Serwery połączone są z amerykańską centralą korporacji. W przypadku kryzysu jej pracownicy przyjeżdżają do nas i w ciągu 12 lub 24 godzin rozpoczynają normalną pracę - tak, jakby nic się nie wydarzyło - wyjaśniał podczas uroczystości otwarcia Zbigniew Koszowski, prezes zarządu COIG.
Obecny był również Wojciech Wajda, właściciel Grupy Kapitałowej WASKO.
- Górnictwo jest jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki narodowej i musi się restrukturyzować. My chcemy w tym procesie uczestniczyć. Teleinformatyka jest najbardziej wymagającym sektorem gospodarki świata. Wiele rozwiązań można zastosować również w górnictwie czyniąc je bezpieczniejszym i wydajniejszym - powiedział Wojciech Wajda.
W uroczystości uczestniczyli ponadto: Piotr Uszok - prezydent Katowic, Mariusz Kleszczewski - wicemarszałek województwa śląskiego oraz Adam Czornik - dziekan wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki w Politechnice Śląskiej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.