Studenci z Koła Naukowego "Shader" działającego na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie stworzyli platformowo-logiczną grę komputerową "Czerwony Kapturek" - poinformował portal górniczy nettg.pl rzecznik uczelni Bartosz Dembiński.
- Prace nad projektem trwały dwa lata i miały niekomercyjny charakter - gra dostępna jest dla każdego użytkownika systemów Windows lub Linux za darmo - wyjaśnia rzecznik. Rozgrywka składa się z sześciu poziomów, ma także dwa zakończenia. Twórcy dużą wagę przywiązali do ręczne rysowanej grafiki oraz oprawy muzycznej, która nadaje przygodom 8-letniej Ani mroczny klimat.
W grze wcielimy się w postać małej dziewczynki, która wyrusza w podróż do domku swojej babci. - Ania posiada olbrzymią wyobraźnię, dzięki której potrafi zakrzywić czasoprzestrzeń i uciec do bajkowego świata Czerwonego Kapturka. Dzięki tej umiejętności jest w stanie rozwiązać nawet najtrudniejsze problemy, które czekają ją na drodze - tłumaczy rzecznik.
"Czerwony Kapturek" jest pierwszą w pełni ukończoną i zaawansowaną grą przygotowaną przez KN "Shader". Studenci zapowiadają jednak, że mają w planach stworzenie kolejnego, równie ambitnego projektu.
Grę można pobrać na oficjalnej stronie projektu: http://czerwonykapturek.wordpress.com.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.