W chorzowskim oddziale ZUS oddano w poniedziałek, 11 marca, do dyspozycji ubezpieczonych "zusomat", urządzenie, które ma ułatwić obsługę klienta.=
- Dwa dotykowe ekrany, klawiatura, dwie drukarki, skaner, system głosowy, telefon - tak pokrótce można opisać tę maszynę. Jest to po prostu urządzenie dedykowane wszystkim klientom Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Zusomaty, obok portalu internetowego, Centrum Obsługi Telefonicznej i nowoczesnego Systemu Kierowania Ruchem, stanowią część składową projektu Platformy Usług Elektronicznych - informuje Anna Sobańska-Waćko, rzecznik chorzowskiego ZUS-u.
Zusomaty są dostępne dla klientów ZUS 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Umożliwią złożenie wniosku w ZUS zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Stąd też na swoim wyposażeniu posiadają zarówno komputer, jak i podajnik dokumentów. Każdy dokument składany przez klienta jest przekazywany do placówki ZUS w formie papierowej i elektronicznego skanu. Zusomat umożliwia dostęp tak do portalu PUE, czyli do indywidualnych profili, jak też do strony internetowej ZUS. W każdej chwili istnieje też możliwość połączenia z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej - umożliwiają to wbudowane w zusomat słuchawki telefoniczne. Z urządzenia bez przeszkód mogą korzystać osoby na wózkach inwalidzkich. Możliwość taką daje drugi z monitorów, który ulokowany jest na wysokości wózka.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.