Bezpieczniki Taurona - po taką nazwą kryje się akcja koncernu energetycznego z Katowic, która ma na celu ostrzec klientów i pomóc tym, którzy stali się ofiarami naciągaczy przy podpisywaniu umów z nowym sprzedawcą energii. Każdego miesiąca z prośbą o pomoc do spółki zgłasza się blisko 2 tys. klientów.
- Staramy się pomóc oszukanym osobom. Chcemy jednak, aby nasi klienci byli mądrzy przed szkodą, dlatego rozpoczynamy kampanię "Bezpieczniki Taurona" - informuje Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu Tauron Sprzedaż.
Celem kampanii pod hasłem "Stop naciągaczom - podpisuję tylko uczciwe umowy" jest przekazanie klientom wiedzy na temat praw konsumenta na rynku energii.
- Z przydatnymi informacjami i ostrzeżeniami chcemy dotrzeć przede wszystkim do osób starszych. To one najczęściej stają się ofiarami oszustów - dodaje Grzegorz Lot.
Spoty promujące kampanię emitowane będą w stacjach telewizji regionalnych oraz na antenie lokalnych rozgłośni Polskiego Radia. Kampanię w radiu i telewizji wspierać będą informacje w lokalnej prasie.
Cennym źródłem wiedzy jest również "Poradnik konsumenta". Zawiera on nie tylko niezbędne informacje podane w przystępnej formie, ale również wzory oświadczeń, które pomogą klientowi m.in. odstąpić od zawartej umowy. "Poradnik konsumenta" dostępny jest na stronie internetowej www.tauron-pe.pl, w punktach obsługi Tauron, a także w wybranych przychodniach, aptekach i biurach Rzeczników Praw Konsumenta.
Tauron wymienia w "Poradniku konsumenta" trzy najważniejsze zasady dotyczące podpisywania umów:
• mój dom moją twierdzą - nie wpuszczaj do domu osób, których nie znasz. Jeśli zamierzasz kogoś wpuścić - sprawdź, czy jest tym, za kogo się podaje;
• wybierz mądrze - zanim podpiszesz umowę, dokładnie ją przeczytaj-
• pośpiech złym doradcą - pamiętaj, że masz prawo odstąpić od umowy podpisanej w domu w ciągu 10 dni od jej zawarcia.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.