REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
10 grudnia 2012 19:35 Polska Agencja Prasowa 3.1 tys. odsłon

Pomorze: gaz łupkowy przedmiotem dialogu

Kampania "Razem o łupkach" będzie prowadzona przez dwa lata na terenie województw: pomorskiego, pomorsko-kujawskiego i warmińsko-mazurskiego
fot: ARC

"Razem o łupkach" - to tytuł kampanii dialogowo-informacyjnej dotyczącej gazu z łupków, która będzie przez dwa lata prowadzona na terenie województw: pomorskiego, pomorsko-kujawskiego i warmińsko-mazurskiego. Kampania ma ruszyć na początku przyszłego roku.

Marszałek województwa Mieczysław Struk powiedział podczas konferencji prasowej w poniedziałek (10 grudnia) w Gdańsku, że intencją samorządu jest, aby dzięki kampanii "w sposób bardzo profesjonalny, przy wykorzystaniu naukowców, dojść do lokalnych społeczności i prowadzić z nimi dialog".

Zaznaczył, że mieszkańcy zgłaszają różne problemy dotyczące poszukiwań i eksploatacji gazu, np. mają obawy związane z ew. ubytkiem wody pitnej wskutek eksploatacji gazu, odpadów, ciężkiego transportu oraz kwestii własnościowych. Struk zapewnił, że w kampanii będzie uwzględniany lokalny charakter zgłaszanych problemów.

Dialog z lokalnymi wspólnotami ma dotyczyć całego procesu związanego z poszukiwaniem i eksploatacją gazu z łupków.

Współautor koncepcji kampanii społecznej, Damian Mucha z Fundacji Rozwiązań Eko-Energetycznych Free z Gdańska powiedział podczas konferencji prasowej, że na Pomorzu nie ma zdeklarowanych przeciwników samego gazu z łupków.

- Problemy dotyczą raczej braku informacji o korzyściach czy stratach i zagrożeniach związanych z wodą czy odpadami - tłumaczył.

Dodał, że "ludzie boją się często o utratę walorów krajobrazowych na Pomorzu". Obawy mieszkańców budzi też metoda szczelinowania oraz brak informacji nt. prowadzonych na ich terenie prac. Ocenił, że potrzebna jest informacja nt. korzyści wynikających z eksploatacji oraz przygotowanie mieszkańców do procesu poszukiwania i wydobycia.

Wyjaśnił, że opracowany został model współpracy w zakresie komunikacji społecznej wszystkich stron zainteresowanych sprawą gazu z łupków, m.in. koncesjonariuszy, samorządów, organizacji pozarządowych oraz lokalnych liderów i mieszkańców.

- Chcemy, żeby ludzie dowiadywali się jak najwięcej i mogli prezentować swoje poglądy na zewnątrz np. instytucjom decyzyjnym - tłumaczył.

- Do niczego nie będziemy przekonywać stron, nie będziemy wychodzić z żadną tezą, będziemy się starali poznać stanowisko, interesy i zaprezentować rzetelną wiedzę - wyjaśnił.

Powiedział, że na Pomorzu jest wyznaczonych kilkanaście miejsc, gdzie będzie prowadzony dialog z lokalną społecznością. Mają być m.in. organizowane debaty poświęcone konkretnemu problemowi zgłoszonemu przez lokalną społeczność.

Komunikację ma ułatwić też specjalna strona internetowa www.razemolupkach.org. i poradnik dla samorządów.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MWZJU
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Piłka nożna, kopalnia, rodzina – to są Jego pasje
25 grudnia 2024
7.7 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]