Od początku tego roku do końca listopada Polacy zarejestrowali 249 tys. 728 nowych aut osobowych. To o 9,13 proc. mniej niż przed rokiem - informuje instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.
W listopadzie zarejestrowano 23 tys. 014 nowych samochodów, o 4,70 proc. więcej niż w październiku bieżącego roku, ale o 6,68 proc. mniej, niż w listopadzie 2011 roku.
W rankingu marek najchętniej kupowanych aut w zasadzie nic się nie zmienia. Nadal liderem jest
• Skoda, która sprzedała od początku roku 29 tys. 927 aut, o 3,67 proc. więcej niż przed rokiem.
Na drugie miejsce wysunął się
• Volkswagen, który sprzedał 20 tys. 851 samochodów, o 17,34 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Trzecie miejsce zajmuje
• Toyota - 18 tys. 197 sprzedanych aut, o 9,6 proc. więcej niż przed rokiem
Dalsze miejsca w czołowej dziesiątce zajmują w kolejności:
• Opel - 17 tys. 581 sprzedanych samochodów (9,22 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego),
• Ford - 15 tys. 557 (spadek o 25,46 proc.),
• Kia - 14 tys. 080 (wzrost o 21,05 proc.),
• Hyundai - 13 tys. 736 (wzrost o 10,39 proc.),
• Nissan - 12 tys. 436 (spadek o 0,72 proc.),
• Renault - 11 tys. 867 (spadek o 20,37 proc.),
• Fiat - 11 tys. 820 (spadek o 25,36 proc.).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
"Wolą używane" - myśle ze wolą nowe, ale nie stać ich na nie.