Na katowickim rynku, pod Teatrem Śląskim, 2 sierpnia zorganizowano happening, będący powtórką tego, który zainaugurował w Krakowie kampanię społeczną "A+B = Absolutnie Bezpieczni".
Jej celem jest promowanie bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym wśród motocyklistów i kierowców samochodów. Organizatorem akcji jest Stalexport Autostrada Małopolska SA - koncesjonariusz autostrady A4 Katowice-Kraków. Dodatkowo, akcję wspiera Ogólnopolskie Stowarzyszenie Motocyklistów MotoAutostrada.
Na oczach katowiczan aktorzy pantomimy ucharakteryzowani na manekiny wykorzystywane w crash testach ilustrowali podczas happeningu statystyki wypadkowości z udziałem motocyklistów i kierowców samochodów. Uczestnicy happeningu otrzymali także materiały informacyjne.
Po zakończeniu happeningu zaplanowano przejazd aktorów na place poboru opłat w Mysłowicach i Balicach, aby mogli wręczyć ulotki kierowcom, przypominając o zasadach bezpiecznej jazdy.
Wśród 300 tysięcy aktywnych odbiorców kampanii, najliczniejszą grupę stanowią mieszkańcy Śląska i Małopolski - łącznie ponad 200 tysięcy osób - gdzie promocja bezpieczeństwa prowadzona jest także w przestrzeni miejskiej oraz na autostradzie A4 Katowice-Kraków łączącej oba województwa. Ponad połowa osób, które wspierają akcję w Internecie to osoby pełnoletnie poniżej 25 roku, z kolei około jedną trzecią stanowią osoby w wieku od 25 do 34 lat.
- Bardzo cieszy nas to, że w kampanię "A+B = Absolutnie Bezpieczni" włączyli się głównie młodzi kierowcy. Zwiększanie świadomości zasad bezpieczeństwa na drodze wśród tych uczestników ruchu drogowego, którzy dopiero nabierają doświadczenia, jest szczególnie istotne - podkreśla Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska SA.
- Chociaż kampania jest na półmetku, już ponad 700 osób wzięło udział w konkursie prowadzonym na facebookowym profilu akcji pod adresem www.facebook.com/absolutniebezpieczni. Konkurs potrwa do 11 sierpnia. Pięciu uczestników, którzy wykażą się najlepszą wiedzą i refleksem, otrzyma nagrody: zestaw głośnomówiący bluetooth do samochodu lub wielofunkcyjny intercom na motocykl - informują organizatorzy kampanii.
W galerii: Happening w ramach akcji "A+B = Absolutnie Bezpieczni", Katowice 2 sierpnia 2012 r. (zdjęcia Bartłomiej Szopa - portalgorniczy nettg.pl)
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.