Dziennikarz portalu górniczego nettg.pl zapytał Marka Brzenczka, prezesa Polskiej Techniki Górniczej, o opinię o "Programie Promocji Branży Maszyn i Urządzeń Górniczych w latach 2012-2015".
- Rusza program mający na celu pomoc w doraźnej sprzedaży polskich maszyn i urządzeń górniczych. Jesteśmy silną branżą posiadamy duże doświadczenie i potężne know-how.
Cieszymy się, że Ministerstwo Gospodarki dostrzegło potrzeby sektora górniczego i pomaga w promocji.
Kilkanaście milionów złotych, które przeznaczono na promocję to znacząca suma i z pewnością ułatwi firmom kontakty handlowe i biznesowe.
Fakt, że wiele krajów świata jest już dobytych przez polskie firmy zaplecza górniczego, ale takie rynki jak Chiny, Rosja, Indie czy Wietnam, są bardzo prężne, chłonne, szybko też się rozwijają i wykazują wciąż duże zapotrzebowanie na myśl techniczną. Ten fakt należy szybko wykorzystać.
Największe szanse na dobry biznes mają ci producenci, którzy oferują wysoką jakość wyrobów przy zachowaniu wszelkich standardów bezpieczeństwa.
W "Programie promocji branży maszyn i urządzeń górniczych w latach 2012 - 2015" zabrakło Ukrainy, ale Polska Technika Górnicza organizuje wyjazdy do Doniecka, na tamtejsze targi górnicze zabierając z sobą przedstawicieli największych polskich firm okołogórniczych. Tak będzie również w tym roku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.