Film promocyjny Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA zajął trzecie miejsce w konkursie filmów i programów telewizyjnych "2012 New York Festivals International Television & Film Awards" - poinformowała spółka portal górniczy nettg.pl.
Okazał się on najlepszy z filmów europejskich w swojej kategorii, czyli Film and Video - Industrial Production. Produkcja PGNiG jest pierwszym polskim filmem korporacyjnym, który otrzymał nagrodę w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów na świecie. O uznanie w tym roku walczyły produkcje z ponad 40 krajów.
Film "Energia dzięki wiedzy" opowiada o firmie, która posiada doświadczenie oparte na ponad 150-letniej tradycji gazownictwa w Polsce, dysponuje zaawansowanym zapleczem technicznym, wykwalifikowaną kadrą specjalistów. Ważnym założeniem było wykonanie dużej części filmu jako sekwencji ujęć poklatkowych. Inspiracją dla twórców filmu było dzieło Godfreya Reggio "Koyanisquatsi", w którym połączenie muzyki Philipa Glassa z obrazowaniem, opartym na zmianie prędkości ruchu, dawało niezwykle hipnotyczne wrażenie.
Technika poklatkowa pozwoliła wykorzystać efekt dostępny zwykle tylko w fotografii statycznej, nazywany HDR (High Dynamic Range). Jest on osiągany przez potrójne naświetlanie każdej klatki i daje hiperrealistyczny, nierzeczywisty obraz z niespotykaną ilością szczegółów.
Film korporacyjny PGNiG wykonała firma PrimeMovers sp. z o.o., producentem był Grzegorz Szyroki, reżyserem - Tomasz Matuszczak, a operatorem - Jakub Giza.
To nie jedyna nagroda dla filmu "Energia dzięki wiedzy", został on także nagrodzony na festiwalu World Media Festival w Hamburgu. Produkcja otrzymała srebrne wyróżnienie w kategorii Web: Business-to-Business.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.