Polska Grupa Energetyczna SA w najbliższym czasie ogłosi listę pięciu agencji PR biorących udział w przetargu na przygotowanie i realizację działań komunikacyjnych i promocyjnych związanych z budową pierwszej polskiej elektrowni jądrowej.
Specjalistyczny portal Wirtualne Media podkreśla, że będzie to jeden z największych pod względem wartości przetargów na obsługę PR w ostatnim czasie. Eksperci branży PR szacują budżet tego przedsięwzięcia nawet na 16 mln zł.
Obecnie PGE kwalifikuje zainteresowane firmy do udziału w przetargu, analizując nadesłane przez nie wnioski (miały one wpłynąć do 22 listopada ub.r., ale PGE poprosiła niektóre firmy o ich uzupełnienie). Do składania ofert wstępnych zostanie zaproszonych pięć agencji.
Jeżeli więcej niż pięć firm spełni wszystkie warunki określone przez PGE, do udziału w przetargu zostaną zaproszone agencje z najwyższą liczbą punktów dodatkowych (przyznawanych m.in. za dysponowanie ekspertem mającym doświadczenie w konsultacjach społecznych, projektach komunikacyjnych związanych z budową elektrowni jądrowej oraz za doświadczenie w prowadzeniu ogólnopolskich kampanii społecznych).
Przetarg dotyczy działań przez dwa lata (2012-2013) i obejmuje:
• opracowanie strategii komunikacyjnej (m.in. długofalowy program budowania relacji z kluczowymi grupami docelowymi, ze szczególnym uwzględnieniem społeczności lokalnych,
• działania public affairs i media relations),
• zarządzanie komunikacją sytuacji kryzysowych (m.in. opracowanie scenariuszy potencjalnych sytuacji kryzysowych),
• opracowanie polityki komunikacyjnej skierowanej do pracowników, partnerów biznesowych i innych interesariuszy, przygotowanie schematów postępowania i procedur działania).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.