PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
20 marca 2020 14:23 Portal gospodarka i ludzie : : autor: MD 4,212 odsłon

Górnictwo: PGG wprowadza nowy system dla autoryzowanych partnerów

System pozwala na automatyczne przydzielanie terminu odbioru węgla z kopalń
fot: Maciej Dorosiński

Polska Grupa Górnicza udoskonaliła system awizacji odbiorów węgla wprowadzając pełną automatyzację procesu. Pozwala on na automatyczne przydzielanie terminu odbioru węgla z kopalń. Ponadto PGG wdrożyła nowy system elektronicznych zakupów dodatkowych ilości węgla - poinformowały portal netTG.pl służby prasowe spółki. 

Nowe oprogramowanie dla systemu dystrybucji węgla spółka stworzyła wspólnie ze specjalistami Zakładu Informatyki i Telekomunikacji PGG. System działa w sieci Autoryzowanych Sprzedawców Węgla, liczącej ok. dwustu przedsiębiorców w całym kraju, którzy rocznie zaopatrują się w największej spółce górniczej w ok. 4 mln t węgla.

– Okazuje się, że nowoczesne rozwiązania informatyczne, wprowadzane w Polskiej Grupie Górniczej, dzisiaj doskonale pomagają nam i klientom w zmaganiach z zagrożeniem epidemicznym, pozwalając na bezpieczną, w pełni zdalną i wygodną obsługę – podkreśla Tomasz Rogala, prezes PGG.

Dotychczas tzw. awizacja odbioru węgla była wydłużonym procesem składającym się z kilku etapów i dosyć czasochłonnym. Obecnie cały proces jest automatyczny i skrócony do kilku godzin. Dzisiaj nabywca posiadający konto na portalu klienta PGG, zgłasza potrzeby odbioru węgla i system automatycznie przydziela datę odbioru. Codziennie również aktualizowana jest informacja, które węgle są dostępne w magazynach jakich kopalń. Jeżeli klient zainteresowany jest zwiększeniem swoich zakupów w ramach tzw. ilości dodatkowych, po prostu klika, wybierając odpowiedni surowiec i składa elektroniczne dokumenty na podstawie których system automatycznie umożliwia załadunek samochodu (e-zamówienie, e-upoważnienie) Nie ma potrzeby robić nic więcej.

Cały system awizacji doskonalono w spółce od dawna, aby przed kopalniami nie tworzyły się niepotrzebne kolejki i żeby ciężarówki nie korkowały miast. Celem było dostosowanie ruchu samochodów ciężarowych po węgiel do takiego poziomu, który odpowiadałby ściśle możliwościom załadunkowym kopalń. Teraz problem rozwiązano systemowo, a za rozdział odpowiednich węgli na poszczególnych odbiorców odpowiada informatyczny algorytm stworzony przez specjalistów z Zakładu Informatyki i Telekomunikacji PGG.

- Proces jest dużo szybszy i transparentny. Szczególnie dotyczy to przydziału deficytowych rodzajów węgla – wyjaśnia Tomasz Huzarewicz, dyrektor Biura ds. Rynku Komunalno-Bytowego.

Dodaje, że automatyzacja procesów sprzyja też oszczędnościom, jednak pracownicy zawsze będą potrzebni dla zapewnienia najwyższego poziomu obsługi klientów.

- Biorąc pod uwagę fakt, iż w procesie bierze udział duża grupa Klientów PGG, a operacje są złożone, system działa sprawnie. Pomimo tego jego działanie jest na bieżąco monitorowane, analizowane i trwają prace nad jego udoskonaleniem – mówi Jolanta Smołka, kierownik Zespołu Autoryzowanych Sprzedawców.

Po ostatnich udoskonaleniach systemu dystrybucji grupa Autoryzowanych Sprzedawców Węgla PGG przeszła już całkowicie na obsługę elektroniczną. W kontaktach ze spółką zupełnie wyeliminowano papierowy obrót dokumentów, a wszystkie bez wyjątku procesy zostały zinformatyzowane i przebiegają cyfrowo.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • RJZII
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,524 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]