Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
W kopalni Guido modlono się o błogosławieństwo Boże dla górników
26 stycznia 2020
To już była ostatnia uroczystość barbórkowa
26 stycznia 2020
Samochód na słońce jednak powstanie. Dzięki zbiórce w internecie
23 stycznia 2020
Dziecko trzech górniczych gigantów: podziemny ambulans
23 stycznia 2020
Dziennikarze też mają swoją Barbórkę
19 stycznia 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
21 listopada 2019 Polska Agencja Prasowa
Ponad połowa Polaków jest w stanie zapłacić wyższą cenę za buty lub ubranie made in Poland
Ponad połowa Polaków jest w stanie zapłacić wyższą cenę za elementy garderoby wyprodukowane w Polsce
fot: Andrzej Bęben/ARC

54 proc. Polaków deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za garderobę wyprodukowaną w Polsce - wynika z zaprezentowanego w czwartek raportu firmy doradczej KPMG. Dodano, że blisko 80 proc. rodaków nowe ubranie lub buty kupuje przynajmniej raz na kwartał.

Według raportu "Rynek mody w Polsce. Wyzwania" - przygotowanego przez KPMG we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego - ponad 60 proc. Polaków przyznaje, że dokonuje zakupów odzieży, obuwia i dodatków "w przemyślany sposób". Natomiast blisko 4 na 10 konsumentów deklaruje, że nowy element garderoby kupuje przynajmniej raz w miesiącu, w większości przeznaczając na ten cel nie więcej niż 150 zł.

"Ponad połowa Polaków (54 proc.) jest w stanie zapłacić wyższą cenę za elementy garderoby wyprodukowane w Polsce" - czytamy w czwartkowym komunikacie. Analiza postaw konsumenckich wskazuje ponadto na coraz większą troskę o ochronę środowiska - blisko co trzeci respondent, jak wynika z raportu, jest skłonny zapłacić więcej za produkt wyprodukowany w ekologiczny sposób.

Połowa respondentów badania KPMG, którzy są gotowi zapłacić wyższą cenę za produkt made in Poland wskazuje też, że taka dopłata nie powinna wynosić więcej niż 10 proc. w porównaniu z analogicznym produktem pochodzącym z zagranicy. Co czwarta badana osoba jest gotowa zapłacić za rodzimy produkt 11-20 proc. więcej niż ceny importowanego produktu.

Blisko 80 proc. Polaków kupuje nowe ubranie lub obuwie przynajmniej raz na kwartał, z czego 37 proc. przyznało, że nową rzecz stara się kupować raz w miesiącu. "Spośród wszystkich elementów garderoby Polacy najczęściej nabywają odzież (82 proc. wskazań) lub obuwie (53 proc.)" - wskazano.

Największe wydatki Polscy konsumenci deklarują na zakupy kurtek, płaszczy oraz obuwia. Miesięcznie powyżej 200 zł na zakup okryć wierzchnich oraz obuwia przeznacza 26 proc. Polaków. Z kolei najmniej pieniędzy konsumenci wydają na zakup bluzek i t-shirtów - 69 proc. rodaków przeznacza na ten cel maksymalnie 100 złotych miesięcznie. "Podobnie niskie wydatki cechują zakupy dodatków i akcesoriów - blisko 45 proc. konsumentów nie wydaje na nie więcej niż 50 złotych miesięcznie" - czytamy. Dodano, że ponad połowa rodaków (56 proc. wskazań) najczęściej robi zakupy w sieciowych sklepach odzieżowych.

Autorzy raportu zwrócili uwagę, że coraz częściej przygotowania do zakupów rozpoczynamy od przeglądania stron w internecie. W sieci konsumenci szukają inspiracji (68 proc.), wyszukują konkretne modele ubrań lub obuwia (60

Strona
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • DPVLD
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Podkręcana likwidacja kopalń
22 stycznia 2020
8407
Nie ma porozumienia ws. czternastek. Bez wydobycia w weekendy?
21 stycznia 2020
7373
Związkowcy z KWK ROW chcą większej czternastki
25 stycznia 2020
7309
Pożegnanie z żywicielką
24 stycznia 2020
5827
Fedrowanie z zębem
25 stycznia 2020
4868
Zanim zamkniemy kopalnie, wyciągnijmy wnioski z niemieckiej lekcji
21 stycznia 2020
4835
Związkowcy z PGG chcą konkretnych wyliczeń od zarządu
22 stycznia 2020
4574
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu
Patronaty portalu