Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Energetyka: znaleźli receptę na zwiększenie wydobycia
18 marca 2019
Fotoreporter na grubie
16 marca 2019
Katowice: PiS przedstawił śląskich kandydatów do europarlamentu
16 marca 2019
Prawda i kłamstwo o Katyniu: młodzież dociera do źródeł
15 marca 2019
Górnictwo: dwudzieste piąte urodziny kopalni
13 marca 2019
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
21 maja 2018 Polska Agencja Prasowa
Kolej: trakcja od Częstochowy do magistrali węglowej do wymiany
Po 2020 r. i wymianie sieci trakcyjnej na linii 146 pociągi towarowe między Częstochową (linia 1) a węglówką (linia 136) przyspieszą do 100 km/h
fot: PKP PLK

Pełną wymianę sieci trakcyjnej na modernizowanej trasie Wyczerpy - Chorzew Siemkowice przeprowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe. W poniedziałek, 21 maja, spółka poinformowała o przewidującym to zamówieniu uzupełniającym do prowadzonej od zeszłego roku inwestycji.

Linia kolejowa nr 146 Wyczerpy - Chorzew Siemkowice to ważne głównie dla ruchu towarowego połączenie linii nr 1 Warszawa - Katowice z tzw. magistralą węglową (linia 131). Wartą prawie 215 mln zł umowę na modernizację tego połączenia na odcinku między Wyczerpami (to tzw. posterunek odgałęźny w dzielnicy Częstochowy o tej nazwie) i Chorzewem Siemkowicami (stacja węzłowa na magistrali węglowej) zarządca kolejowej infrastruktury podpisał z firmą ZUE na początku czerwca 2017 r.

Jacek Karniewski z zespołu prasowego PLK podał w poniedziałek, że ubiegłoroczny kontrakt w formule "projektuj i buduj" przewiduje, że wykonawca - obok m.in. przebadania stanu sieci trakcyjnej - wymieni jej ok. 20 proc. Teraz natomiast PLK podpisały z tym samym wykonawcą wartą 35,5 mln zł umowę na tzw. zadanie uzupełniające - zakładające wymianę całej sieci trakcyjnej na 47 km linii.

Wymiana trakcji przy okazji remontu linii
Spółka ZUE w ramach zamówienia podstawowego prowadzi tam już wymianę torów, rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Według poniedziałkowej informacji PLK zakończone zostały już prace związane z wymianą jednego toru na odcinku Wyczerpy - Rząsawa oraz na 5 obiektach inżynieryjnych (przepusty). Obecnie trwają roboty związane z wymianą torów na jednotorowym odcinku Rząsawa - Brzeźnica (ok. 20 km).

Planowany czas realizacji przedsięwzięcia to lata 2017-2020. Po jego zakończeniu pociągi towarowe powinny móc jeździć linią nr 146 z prędkością do 100 km/h, co umożliwi przewożenie większej ilości ładunków i lepsze wykorzystanie możliwości w zdecydowanej większości jednotorowej trasy.

Strategiczne 47 km torów
Według PLK odcinek Wyczerpy - Chorzew Siemkowice ma istotne znaczenie z punktu widzenia prowadzenia towarowego ruchu kolejowego. Jest kluczowym połączeniem między Częstochową, przez którą przebiega m.in. linia kolejowa nr 1 Warszawa Zachodnia - Katowice, a linią kolejową nr 131 (tzw. magistralą węglową).

PLK traktują modernizację linii nr 146 jako m.in. kontynuację prac na magistralach węglowej nadodrzańskiej - głównych liniach towarowych, które łączą południe Polski z portami morskimi. Projekt "Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy - Chorzew

Strona
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0)
  • LZRMA
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
CZĘSTO CZYTANE
PGG wybuduje nową kopalnię. Pierwsze prace w tym roku
18 marca 2019
16436
Woziłem gotówkę polonezem
14 marca 2019
11555
Operacja na dwa kombajny
16 marca 2019
11204
Rewolucja pod ziemią
17 marca 2019
10725
Górnictwo: szyb Grzegorz, czyli strategiczna inwestycja
19 marca 2019
9332
Pierwsza ściana nowej kopalni ruszy w 2022 roku?
15 marca 2019
8520
Kolos w Halembie
17 marca 2019
6283
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
Mogą cię zainteresować
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu