W kopalni Mysłowice uruchomiono nową ścianę 580 w pokładzie 510, w partia B1 na poziomie 665 m. Ściana jest wysoko wydajna, liczy 4,5 m wysokości i 700 m wybiegu. Nie jest jednak wolna od zagrożeń, zwłaszcza pożarami endogenicznymi. Przedsięwzięto szereg działań profilaktycznych, w tym podawanie mieszaniny popiołowo-wodnej do jej zrobów.
Równolegle mysłowicka kopalnia prowadzi wydobycie dwiema innymi ścianami: 01 w pokładzie 510 w partii A o wysokości ok. 3 m oraz ścianą 553 zlokalizowaną w pokładzie 510, w partii Dw. W planie na br. jest też uruchomienie ściany 411 w pokładzie 416, na poziomie 665. Górnicy prowadzą ponadto intensywne roboty przygotowawcze w partii 501 Az, w pokładzie 510 Aw. Tam również planowane są ściany, ale dopiero w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Mysłowicka kopalnia należy do perspektywicznych zakładów górniczych. Posiada szerokie plany eksploatacji węgla na najbliższe lata.
Pokład 501 kryje w sobie zasoby operatywne rzędu 15 mln t węgla, natomiast pokład 510 - 80 mln t. W pokładzie 501 są już prowadzone roboty celem udostepnienia ściany 515. W trakcie drążenia są dwie pochylnie 515 i 515a. Natomiast w rejonie, w którym ma być eksploatowany pokład 349, nie były jeszcze na tej głębokości prowadzone żadne roboty górnicze. W przyszłości przewiduje się tam uruchomienie ścian o długich wybiegach. Szczegółowe rozeznanie warunków geologiczno-górniczych nastąpi już w trakcie robót górniczych. Pokład na pewno charakteryzuje odpowiednia miąższość oraz wysokie parametry jakościowe zalegającego surowca.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Tu się z kolegą zgadzam, opieranie przyszłości zakładu na pokładach 416 i 349 to nonsens, zresztą kumulacja wydobycia w pokładzie 510 może się zemścić ze względu na zagrożenie pożarowe. Warto wydobywać w paru partiach.
Mam wątpliwości co do jakości węgla z pokładu 349. Chodzi raczej o mieszanie wysokiej jakości węgla z pokładów warstw siodłowych ( 501 i 510) z dużo gorszym z pokładów 416 i 349.