Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Izba działała na rzecz branży w Polsce i za granicami
27 lipca 2020
Atrybuty nadziei – kołowrót, kilof, worek
19 lipca 2020
Patronka górników wyjechała na powierzchnię
17 lipca 2020
Korfanty na kolejowych torach
16 lipca 2020
Górnicy z JSW reagują na apel stacji krwiodawstwa
13 lipca 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 maja 2020 Portal gospodarka i ludzie autor: MD

Branża targowo-wystawiennicza mocno odczuła epidemię

- Targi on-line nie będą stanowiły konkurencji dla targów w realu. Mogą stanowić uzupełnienie, ale nie alternatywę, dla odbywających się imprez - uważa Iwona Gramatyka, prezes Polskiej Techniki Górniczej
fot: Maciej Dorosiński

Rozmowa z IWONĄ GRAMATYKĄ, prezes Polskiej Techniki Górniczej SA, organizatorem Międzynarodowych Targów KATOWICE

Epidemia koronawirusa przełożyła się na kryzys gospodarczy. Jak zatem wpłynęła na branżę targowo-wystawienniczą?
Pierwszy kwartał każdego roku odgrywa kluczową rolę dla firm i gospodarki. Efekty trzech pierwszych miesięcy pełnią funkcję prognostyczną i dają możliwość przedsiębiorcom budowania scenariuszy i oczekiwań względem kolejnych kwartałów. Pozwalają one również zaplanować działania i rozpocząć realizację planu nastawionego na zysk i rozwój firm. Rok 2020 jest inny. Wirus SARS-CoV-2 zmienił nie tylko życie gospodarcze, ale także model funkcjonowania przedsiębiorstw, które musiały zrewidować swoje plany, a nierzadko zmusił  je do walki o przetrwanie. Tak jest też z branżą przemysłu targowego.

Wystawy targowe zaplanowane na pierwszą połowę 2020 r. zostały odwołane lub przełożone na drugą połowę br., a niektóre z nich nawet na 2021 r. Pod znakiem zapytania są najbliższe imprezy wystawiennicze. Ta branża nie została jeszcze przez rząd odmrożona. Nie mamy nawet informacji, kiedy to może nastąpić. Liczymy jednak, że stanie się to już w najbliższym czasie. Tak dzieje się nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Przemysł targowy ucierpiał ogromnie. Podkreślę, że do branży targowej należą nie tylko organizatorzy targów, ale również operatorzy obiektów, firmy zabudowujące stoiska, firmy eventowe, cateringowe, reklamowe, firmy obsługujące wydarzenia w zakresie ochrony, ubezpieczenia, sprzątania, podłączeń mediów, obsługi prasowo-medialnej, spedycji i innych branż.

Ekonomista Jim Paulsen z Leuthold Group w jednym ze swoich wywiadów podkreślił fakt, iż zastosowane ograniczenia wprowadzą gospodarkę w głęboki kryzys, ale nie na taką skalę, jaką miało to miejsce podczas Wielkiego Kryzysu lat 1929-1933 i załamania giełdy papierów wartościowych. Podkreśla także, że każdy kryzys niesie ze sobą możliwość rozwoju, zmian ustrojowych i społecznych. Każda gospodarka jest na innym etapie cyklu koniunkturalnego, daje to możliwość opracowania nowej strategii gospodarczej i nowych celów. Czas ten może być okresem metamorfozy, nowych rozwiązań i poszukiwania odpowiedzi na zadane pytania. Również branża targowa szuka odpowiedzi na stawiane sobie pytania: „Które z dotychczasowych działań w bieżącej sytuacji okażą się skuteczne?”, „Czy w obecnych realiach istnieje możliwość dla rozwoju targów?”, „Gdzie szukać nowych klientów i w jaki sposób dbać o dotychczasowych?”. Odpowiedzi na te pytania i odnalezienie szans rozwoju w dobie kryzysu wymaga elastyczności myślenia i zachowania odwagi w podejmowaniu nieszablonowych decyzji. Organizatorzy targów, którym w krótkim czasie uda się przystosować do nowej sytuacji, mają większą szansę na powrót na ścieżkę rozwoju.

Jak wygląda zatem sytuacja na świecie i w Europie, jeśli chodzi o targi. Czy te odwołane wydarzenia będą ponownie organizowane, czy może już zostały spisane na straty?
Organizator Targów KATOWICE zrzeszony jest w Polskiej Izbie Przemysłu Targowego od lat, a od tego roku również w reaktywowanej Sekcji „Organizatorów wystąpień za granicą i dostawców usług dla przedsiębiorstw biorących udział w targach za granicą”. Stąd informacje, którymi mogę się podzielić, pochodzą bezpośrednio z najważniejszej polskiej instytucji związanej z branżą targową. W celu pomocy branżom targowym z poszczególnych krajów, światowe stowarzyszenie UFI opracowuje ramowy przekaz, mówiący o potrzebie i sposobach wychodzenia przez przemysł targowy z obecnego kryzysu. Dotyczyć będzie on narracji dla celów intensywnego lobbingu na rzecz powtórnego uruchomienia targów.

Strona 1 z 2
1
2
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • SEQSW
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Jeden przypadek koronawirusa w kopalni
3 sierpnia 2020
7112
Zamykanie kopalń to niestety twarda konieczność
4 sierpnia 2020
6378
Ruszyła rekordowa ściana, ma 7 km wybiegu
4 sierpnia 2020
6228
Nie mamy szczególnej ochoty, by likwidować kopalnie
3 sierpnia 2020
5696
Bez przełomu w PGG. Kolejne spotkanie w Warszawie
4 sierpnia 2020
3118
Plan krótkoterminowy, czyli eksploatacja na cztery ściany
3 sierpnia 2020
2936
Wkrótce kolejne badania przesiewowe wśród górników
3 sierpnia 2020
2916
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu
Patronaty portalu