Komentarz do artykułu:
Górnictwo: w PGG rozpoczęto wydawanie kart BIZNESTANK

Dział marketingu dostaje polecenie masz tu 15zł i zrób tak, żeby pozyskać stałego, wiernego i uśmiechniętego klienta i jak to zrobisz twoja sprawa. Można mu dać parasolkę, kubek termiczny, dać kartę rabatową, rozlosować nagrody w postaci wycieczek dla stałych klientòw itp. To jest marketing, który ma przynieść korzyści firmie a nie klientowi ale ten co lepszy marketing uprawia lepiej na tym wyjdzie. Przy okazji jest jeszcze pozyskanie danych osobowych i znowu inwigilacja... Gdzie tankujesz, ile, kiedy, jaki masz samochód... Mówisz, że zawsze tankujesz na orlenie więc to żaden problem wziąć taką kartę ale to dowodzi, że nie jedziesz tam gdzie taniej ale z lenistwa bo po drodze a jak już pojedziesz nad nasze piękne morze to będziesz wypatrywał stacji z logiem orzełka bo ... Karta rabatowa..... W efekcie zamiast ceny iść w dół to jest wieczna walka o klienta przy pomocy programów lojalnościowych.