Rozmowa z Dawidem Słomianem, dyrektorem sprzedaży Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. Mikołaja Kopernika.
SKOK im. Mikołaja Kopernika posiada 51 placówek, głównie na terenie Polski południowej. „Kopernik” jest najbardziej aktywny na obszarze województwa śląskiego, gdzie mają Państwo 33 oddziały. Jakie są Państwa plany na ten i następny rok?
- Tak, obsługujemy naszych klientów głównie na południu Polski – od Żywca po Łódź, od Legnicy po Rzeszów. W poprzednich latach dynamicznie otwieraliśmy nowe placówki – między innymi na Dolnym Śląsku. W tym i przyszłym roku naszym zadaniem jest ugruntować naszą pozycję w miastach, w których posiadamy nowe placówki. Zamierzamy także poszerzać gamę produktów finansowych oferowanych naszym klientom. W tym roku uatrakcyjniliśmy ofertę dla małych firm, wprowadziliśmy zupełnie nową ofertę dla osób pracujących na umowy zlecenia i dla osób pracujących za granicą, np. dla górników pracujących w Czechach.
Mimo że szczyt kryzysu finansowego mamy już za sobą, to jednak jego skutki będziemy jeszcze odczuwać przez co najmniej kilkanaście miesięcy. Na co szczególną uwagę powinni zwracać klienci, zaciągając kredyt w „Koperniku”?
- Nasi klienci szczególną uwagę powinni zwracać na określenie swoich potrzeb finansowych przed zaciągnięciem pożyczki. Doradcy tak dobierają parametry kredytu, aby był on dla klienta łatwy w spłacie i w takiej kwocie, jakiej oczekuje. Potrzeby klienta oceniają na podstawie tego, co on sam im powie. Jeśli jednak z jakichś powodów klient źle ocenił swoje potrzeby i otrzymana kwota jest za niska, np. spodziewaliśmy się, że remont będzie tańszy, a w trakcie robót okazało się, że trzeba dokupić materiałów, o których, biorąc kredyt, nie myśleliśmy, to należy jak najszybciej zgłosić się właśnie do naszego doradcy. Błędem jest szukanie nowego kredytu w innej instytucji, co często wiąże się z dodatkowymi niepotrzebnymi kosztami. Przychodząc do SKOK-u Kopernik po „dobranie” do już istniejącego kredytu, klient nie jest już „obcy” i „z ulicy”, więc nasi doradcy mogą zaproponować mu szeroki wachlarz korzystnych produktów kredytowych.
Bardzo modne są tak zwane „chwilówki” udzielane najczęściej na miesiąc. Proszę coś więcej powiedzieć o korzystnych rozwiązaniach dotyczących prolongaty terminu ich spłaty.
- „Chwilówka” to bardzo wygodna forma załatanie dziury w domowym budżecie. Dzięki swojej prostocie może być udzielona na oświadczenie o dochodach, tak więc liczba dokumentów jest w tym przypadku minimalna. Klient otrzymuje potrzebne mu pieniądze w ten sam dzień, przy zaledwie jednej wizycie w SKOK-u Kopernik. Dzięki możliwości przedłużenia, „chwilówka” nie musi być spłacana w całości po miesiącu. Regulując kwotę minimalnej spłaty, klient może przedłużyć sobie spłatę o kolejny miesiąc, a potem o następny lub wpłacać niewielkie kwoty w celu spłaty całej pożyczki, np. w ciągu 4 miesięcy. Pożyczka „Chwilówka” jest najbardziej elastycznym dla klienta produktem finansowym, jaki znam.
Państwa klientami są także górnicy, którzy stanowią bardzo ważny segment na rynku pożyczek. Zdaje się, że mają Państwo przygotowany specjalny produkt dla pracowników kopalni „Budryk” w Ornontowicach?
- Tak, zgadza się. Górnicy to bardzo ważni dla nas klienci. Doceniamy to, że możemy służyć im swoją pracą. Oddział w Ornontowicach specjalnie dla nich dostosował godziny swojej pracy, a nawet jest otwarty w soboty po to, by każdy pracownik KWK „Budryk” mógł w dogodnym dla siebie czasie skorzystać z usług finansowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w wyniku podpisania umowy z kopalnią, stworzyliśmy kredyt specjalnie dla górników. Produkt ten ma obniżoną prowizję, obniżone oprocentowanie oraz jest bezobsługowy dla klienta, gdyż raty są pobierane prosto z wypłaty, z „paska” w kopalni. Produkt ten możemy zaoferować także pracownikom innych kopalń. W tym celu prosiłbym przedstawicieli zainteresowanych kopalń o kontakt z Działem Marketingu SKOK-u Kopernik – (32) 330 65 22.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.