Od soboty wiadukt przy ulicy Piłsudskiego w Sosnowcu zostanie zamknięty dla ruchu kołowego. Efekt? Kierowcy będą musieli skorzystać z objazdów. A pasażerowie komunikacji miejskiej muszą być przygotowani na zmiany w rozkładach.
Objazdy przygotowano przez ulice 3 Maja, Parkową, Grota-Roweckiego oraz aleję Mireckiego.
Grupa ZUE – wykonawca prac na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – rozpocznie przebudowę wiaduktu kolejowego nad ulicą Piłsudskiego w Sosnowcu. W związku z pracami zamknięty zostanie przejazd pod wiaduktem, a utrudnienia potrwają około miesiąca.
Zakres robót obejmuje przebudowę infrastruktury kolejowej w ramach modernizacji linii, a zamknięcie drogi jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa i technologicznych. Szczegółowe objazdy dla kierowców i pieszych mają zostać ogłoszone przez miasto w najbliższych dniach.
Przedstawiciele PKP PLK apelują o ostrożność i cierpliwość: - Modernizacja linii kolejowej poprawi przepustowość i bezpieczeństwo. Przepraszamy za utrudnienia i prosimy mieszkańców o wyrozumiałość – przekazuje inwestor.
Jak informuje prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński – przejazd będzie zamknięty do końca lipca, a w tym czasie wykonawca ułoży nową część konstrukcji na już przygotowanych filarach.
Warto przy okazji poinformować o zmianach w kursowania autobusów i tramwajów w tym miejscu.
Zmienione zostaną trasy lub rozkłady jazdy tramwajów linii 15, 21, 27 i 34. Linia 26 zostanie czasowo zawieszona, a jej rolę częściowo przejmie nowa linia nr 45, która połączy Plac Wolności w Katowicach z przystankiem Sosnowiec Piłsudskiego/Sobieskiego.
Zmienione zostaną też rozkłady linii autobusowych: 91, 299, 723, 808, 813, 835 oraz M4 i M17. Uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa Z21, kursująca na trasie Milowice Hala Sportowa – Sosnowiec Urząd Miasta przez dzielnicę Pogoń.
Wiadukt przy ul. Piłsudskiego ma być gotowy do pełnego użytku do 30 września 2026 roku.
Projekt zakłada:
* wymianę przęsła na całkowicie nową konstrukcję,
* zastąpienie niektórych z istniejących, zabytkowych podpór – nowymi, o znacznie większej nośności, na których ma spoczywać cały ciężar nowego przęsła,
* całkowitą likwidację środkowego rzędu podpór,
* zachowanie portali wjazdowych w historycznym kształcie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.