Polska Agencja Inwestycji i Handlu w strategii do 2029 r. zakłada zwiększenie potencjału eksportowego Polski i utrzymanie jej pozycji jako atrakcyjnego miejsca inwestycji - podała w środę PAIH. Zapowiedziała budowę “silnej“ Marki Polskiej Gospodarki i zwiększanie jej rozpoznawalności za granicą.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) ogłosiła strategię na lata 2025-2029. Jak poinformowała, oparta jest ona na czterech filarach: zwiększeniu eksportu, utrzymaniu poziomu inwestycji, promocji wizerunku Polski i poprawie efektywności biznesowej. Planowany jest również rozwój sieci Zagranicznych i Regionalnych Biur Handlowych.
- Zdajemy sobie sprawę, że dalszy rozwój wymaga od nas jeszcze większej odwagi i innowacyjności - stwierdził prezes PAIH Andrzej Dycha, cytowany w informacji.
Wśród priorytetowych działań Agencja wymieniła zwiększenie potencjału eksportowego Polski oraz utrzymanie jej pozycji jako atrakcyjnego miejsca dla inwestycji. Jako cel określiła m.in. promocję gospodarczą Polski. Istotnym elementem strategii jest także podniesienie efektywności operacyjnej PAIH.
Agencja poinformowała również, że planuje kontynuację promocji Polski i budowanie silnej Marki Polskiej Gospodarki m.in. poprzez budowanie patriotyzmu gospodarczego w Polsce. - Istotnym elementem działań będzie również tworzenie marki narodowej, która jeszcze bardziej wzmocni pozycję naszego kraju na arenie międzynarodowej. Jednym z narzędzi pomocnych w osiąganiu tego celu jest prowadzenie międzynarodowych projektów takich jak BrandHUB czy udział w Wystawach Światowych - wskazała Agencja.
Dodała, że poprawa efektywności biznesowej zakłada rozwój kapitału ludzkiego, dalszą cyfryzację, analitykę danych i optymalizację procesów.
PAIH podkreśliła, że cel utrzymania pozycji Polski jako kraju atrakcyjnego dla inwestorów będzie realizowany poprzez “kompleksowe doradztwo dla inwestorów oraz przyciąganie inwestycji zagranicznych szczególnie z kluczowych sektorów gospodarki“. Agencja planuje też wzmacniać pozycję Polski w najbardziej perspektywicznych obszarach, takich jak nowe technologie czy innowacje. W wymiarze krajowym celem strategii ma być natomiast - według PAIH - “budowanie patriotyzmu gospodarczego“.
Agencja planuje też zwiększanie rozpoznawalności Polski poprzez wsparcie i promocję rodzimych marek oraz kreowanie obrazu naszego kraju jako bezpiecznego, atrakcyjnego miejsca inwestycji i wiarygodnego partnera biznesowego.
- Zaprezentowana strategia umożliwi nam właściwe i pełne wykorzystanie zasobów oraz potencjału Agencji, a także przyczyni się do podwyższenia naszej ogólnej efektywności biznesowej - stwierdził wiceprezes PAIH Łukasz Gwiazdowski.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) wchodzi w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). To pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów; działa zarówno w Polsce, jak i poprzez sieć biur na całym świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland. Agencja pomaga przedsiębiorcom w wyborze optymalnej ścieżki ekspansji za granicą. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. PAIH współpracuje z sektorem publicznym i partnerami regionalnymi, oferując m.in.: szkolenia, audyt i promocję nieruchomości inwestycyjnych, współpracę przy organizacji misji biznesowych oraz wsparcie komunikacyjne przy realizacji wspólnych projektów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.