REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
6 maja 2025 07:59 Polska Agencja Prasowa

Remont i pieniądze na wakacje największym wyzwaniem dla Polaków

Urlop to duży wydatek dla Polaków
fot: Krystian Krawczyk

Zebranie odpowiedniej kwoty na wakacje stanowi dla 33 proc. Polaków największe wiosenne wyzwanie finansowe; dla takiej samej grupy takim wyzwaniem jest remont - wynika z badania “Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania 2025“.

Dla 29 proc. badanych wśród największych wiosennych wyzwań finansowych było zorganizowanie Wielkanocy, dla 21 proc. zakup nowego bądź naprawa już posiadanego auta, a dla 19 proc. wyposażenie domu lub mieszkania w np. meble i sprzęt RTV i AGD. Na uporządkowanie i urządzenie ogrodu, tarasu lub działki wskazało 17 proc. ankietowanych - wynika z badania.

Rzadziej podawanymi wyzwaniami finansowymi były wydatki związane z organizacją lub udziałem w wydarzeniach takich jak wesela, komunie czy chrzciny - taką odpowiedź wybrało 15 proc. respondentów. Zaoszczędzenie środków na zaplanowane długie weekendy są wyzwaniem dla 13 proc. badanych, a 8 proc. wskazało na koszty związane z wyjazdami dzieci na obozy letnie i zielone szkoły.

W raporcie opisującym badanie poinformowano również, że 56 proc. ankietowanych planuje pokryć koszty swoich wiosennych wyzwań z bieżących dochodów, a 47 proc. wykorzystać w tym celu oszczędności. Opłacenie ich pieniędzmi z dodatkowej pracy lub premii planuje prawie 1/5 pytanych, a po 9 proc. chce skorzystać z karty kredytowej lub odroczonych płatności, , 7 proc. z kredytu gotówkowego, a 6 proc. rozważa kredyt ratalny. Mniejszy odsetek Polaków, bo 5 proc. zamierza szukać zewnętrznych źródeł finansowania wśród rodziny i przyjaciół, 3 proc. wskazuje na pożyczkę z zakładu pracy, a 2 proc. ofertę firm pożyczkowych.

Przekazano również, że respondenci zapytani, w jakim wiosennym wyzwaniu mógłby im pomóc kredyt gotówkowy najczęściej wskazywali na remont - taką opcję zaznaczyło 38 proc. pytanych. Po 23 proc. osób zaciągnęłaby kredyt na wyposażenie domu i mieszkania oraz na wakacje. Urządzenie ogrodu, tarasu lub działki z kredytu sfinansowałoby z kolei 12 proc. ankietowanych, a co piąty Polak pożyczyłby pieniądze na zakup lub naprawę samochodu.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 20-27 stycznia 2025 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków korzystających z Internetu.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Fedrowanie na własny rachunek
3 maja 2025
6.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]