1
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 lutego 2025 15:18 Prezentacja

Programy lojalnościowe: dlaczego warto z nich korzystać?

fot: freepik.com

Niezależnie od branży każda firma chce dotrzeć do klienta końcowego i zdobyć jego “przywiązanie”, które zwykle objawia się w większym zainteresowaniu daną marką i regularnym podejmowaniu decyzji zakupowych. Stali klienci są bardziej zaangażowani i to właśnie oni są solidnym fundamentem rozwoju przedsiębiorstwa. Program lojalnościowy dla klientów to świetne narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej.

Wyróżniamy dwa typy programów lojalnościowych, które skierowane są do różnego klienta końcowego: B2C (dla konsumentów) oraz B2B (dla firm).

Co to jest program lojalnościowy?

Najprościej mówiąc to działania, które mają na celu nagradzanie zaangażowanych i oddanych klientów, premiujące np. powtarzalność zakupów. Można wyróżnić programy lojalnościowe dla klientów takie jak:

* subskrypcje - oferujące dodatkowe zniżki, specjalne promocje, darmowe dostawy, czy po prostu tańszy w zestawieniu rocznym pakiet rzeczy lub usług,

* program punktowy - w którym klienci gromadzą punkty za zakupy,

* ekskluzywne oferty - specjalne akcje skierowane do stałych klientów,

*karty rabatowe - dodatkowe zniżki po spełnieniu określonych wymogów programu.

 Dobra obsługa programów lojalnościowych zwiększa szanse powodzenia przedsięwzięcia i stworzenia silnej, długotrwałej relacji biznesowej.

Podstawowe korzyści, jakie dają programy lojalnościowe

Programy business to consumer (B2C) oraz business to business (B2B) będą różnić się między sobą sposobem komunikacji i dotarcia do klienta, oba jednak niosą wymierne korzyści.

Wzrost sprzedaży

Widoczny w zasadzie w dwóch obszarach:

* jako zwiększenie częstotliwości dokonywanych przez klientów zakupów,

* jako zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego.

W odróżnieniu od klientów okazjonalnych, klienci biorący udział w programach lojalnościowych chętniej sięgają po produkty danej marki oraz wydają większe kwoty, aby skorzystać z nagród, rabatów lub innych korzyści.

Lepsza widoczność marki na tle konkurencji

Przemyślany program lojalnościowy dla klientów (https://www.smolar.pl/programy-lojalnosciowe) to widoczna przewaga konkurencyjna. Klient przywiązany do marki, mający z nią dobre skojarzenia i chętnie biorący udział w różnych akcjach promocyjnych, rzadziej sięga po ofertę konkurencji.

Informacje na wagę złota

Inną istotną zaletą programów lojalnościowych jest możliwość poznania preferencji zakupowych klientów. To z kolei pozwala na tworzenie lepiej dopasowanych ofert sprzedażowych i skuteczniejszych działań marketingowych.

Długofalowa relacja

Program, który przynosi odbiorcom konkretne korzyści i jest dla nich atrakcyjny, zacieśnia więź między firmą a klientem.

Podsumowanie

Odpowiednio zaprojektowane i wdrożone programy lojalnościowe dla klientów mogą przynieść obustronne korzyści. Zadowolony klient, to stabilność biznesowa i lepsze radzenie sobie na niepewnym i nieprzewidywalnym rynku.

 

 

 

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]