W poniedziałek rano zamknięty zostanie przejazd pod wiaduktem kolejowym ul. Mikołowskiej w Katowicach. Uniemożliwi to przejazd tą główną arterią, wprowadzone zostaną objazdy, zmienione zostaną trasy przebiegających tamtędy 28 linii autobusowych.
Jak wynika z informacji miasta, przejazd pod wiaduktem zostanie zamknięty w poniedziałek nad ranem. Najbliższe otwarte wiadukty pozostaną w ciągach ul. Św. Jana i Francuskiej. Ruch ma być prowadzony m.in. przez ul. Dworcową, Kościuszki, Batorego, Andrzeja oraz wokół Placu Miarki.
Wraz z zamknięciem wiaduktu ul. Mikołowskiej przeorganizowany zostanie ruch w okolicy. Ul. Andrzeja od skrzyżowania z ul. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Batorego będzie jednokierunkowa w stronę ul. Kościuszki. Ul. Batorego stanie się natomiast jednokierunkowa od ul. Kościuszki do ul. Andrzeja.
Zmiany obejmą też skrzyżowanie ulic Mikołowskiej, Sądowej, Matejki oraz Słowackiego. Na ul. Sądowej prawym pasem prowadzony będzie ruch samochodowy (w stronę dworca), a na środkowym obowiązywał będzie buspas. Inne buspasy w centrum powstaną w ciągu ul. Kościuszki (od wiaduktu św. Jana w górę do Placu Miarki) oraz Placu Miarki i Kochanowskiego (w dół, do wiaduktu św. Jana).
Przejście dla pieszych pod wiaduktem ul. Mikołowskiej ma być czynne przez około miesiąc od rozpoczęcia prac. Następnie piesi będą musieli korzystać z przejść podziemnych przez stację Katowice.
Jak wynika z informacji Zarządu Transportu Metropolitalnego, dla pasażerów autobusów zamknięcie wiaduktu ul. Mikołowskiej oznacza przede wszystkim skrócenie tras wielu linii i objazdy.
Zmiany związane z zamknięciem przejazdu pod wiaduktem ul. Mikołowskiej obejmą bezpośrednio 28 linii autobusowych: 21 linii regularnych (9, 10, 11, 12, 37, 45, 46, 48, 51, 115, 133, 154, 177, 193, 296, 297, 632, 657, 672, 689, 900), dwie linie metropolitalne (M10, M12) oraz pięć linii nocnych (130N, 297N, 657N, 672N i 905N).
Od 7 października większość linii docierających dotąd od południa Katowic do dworca kolejowego zostanie skróconych do węzła (dworca) tymczasowego po południowej stronie dworca - wokół placu Andrzeja, przy ul. Miarki, Kopernika i Skłodowskiej-Curie.
Cześć linii zostanie skierowanych na trasy objazdowe - będą przejeżdżały na północną stronę Katowic ul. Św. Jana. Niektórym liniom skrócone zostaną trasy - do przystanków Katowice Plac Andrzeja, Brynów Centrum Przesiadkowe, Katowice Plac Wolności i Katowice Dworzec.
Dla pasażerów wszystkie te zmiany będą oznaczały wydłużenie czasów przejazdów albo konieczność przesiadania się.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.