Drugi etap przebudowy skrzyżowania torowisk tramwajowych na katowickim rynku rozpocznie się w piątek 30 sierpnia, w mieście zmieni się wówczas organizacja ruchu tramwajów - poinformował w poniedziałek organizator komunikacji miejskiej w regionie.
Jak przekazał w poniedziałek rzecznik Zarządu Transportu Metropolitalnego Michał Wawrzaszek, wraz z rozpoczęciem drugiego etapu prac wprowadzone zostaną zmiany w ruchu tramwajów, które obejmą 10 linii tramwajowych oraz 4 linie autobusowej komunikacji zastępczej.
Kluczową zmianą będzie przywrócenie ruchu tramwajów od Brynowa do Zawodzia oraz wstrzymanie ruchu tramwajów na odcinku Katowice Rondo - Katowice Rynek - Katowice Pl. Wolności. Nadal niemożliwy będzie też przejazd tramwajów od ronda przez Rynek do Placu Miarki i Brynowa.
Zmiana od piątku oznacza nowe trasy dla sześciu linii tramwajowych - 0, 7, 14, 15, 20 i 40, wznowienie kursowania tramwajów na linii 36 (Zawodzie CP - Brynów CP) oraz zawieszenie linii tramwajowej 16.
Dla zminimalizowania utrudnień, uruchomione zostaną cztery tymczasowe linie. Będą to dwie linie tramwajowe - zwykła 33 (Wełnowiec Pl. Alfreda - Park Śląski Wejście Główne) i weekendowa 43 (Koszutka Słoneczna - Katowice Grundmanna - Chorzów Batory Zajezdnia) oraz dwie linie zastępczej komunikacji autobusowej, tj. T-20 (Rynek - Plac Wolności - Al. Korfantego) oraz T-16 (Koszutka Słoneczna Pętla - Plac Miarki).
W tym etapie prac mocno wykorzystany zostanie otwarty z końcem ub. roku łącznik tramwajowych linii przebiegających wzdłuż ulic Chorzowskiej i Gliwickiej wytyczony przy ul. Grundmanna.
Jednocześnie przestaną działać dwie dotychczasowe autobusowe linii komunikacji zastępczej (T i T-6) i wyłączone z obsługi zostaną cztery kluczowe przystanki tramwajowe w centrum Katowic: Rondo, Rynek, Dworzec PKP i Plac Wolności (tramwaje zawracające od strony zachodniej na Placu Wolności obsłużą przystanek Sobieskiego .
Szczegółowe informacje zamieszczono na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego w zakładce aktualności - komunikaty.
Pierwszy etap prac przy torowisku tramwajowym na katowickim Rynku rozpoczął się 22 lipca br. i miał trwać do połowy sierpnia. Chodzi o wyremontowanie głównego skrzyżowania torów tramwajowych w mieście, na którym wskutek zużycia przestało działać też zdalne przestawianie zwrotnic.
Jak wyjaśniali przedstawiciele Tramwajów Śląskich, podczas prac, wykonywanych według pierwotnej umowy za 7,3 mln zł brutto przez firmę ZUE okazało się, że niedrożna jest dotychczasowa kanalizacja kablowa, co spowodowało opóźnienie rozpoczęcia drugiego etapu.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.