REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
12 czerwca 2023 13:51 Portal gospodarka i ludzie autor: MD 1.9 tys. odsłon

Koszykówka: Orlen przez najbliższe 3 lata będzie sponsorem tytularnym najwyższych klas rozgrywkowych

Na mocy przedłużonej przez koncern umowy, PKN Orlen będzie dysponował prawem do wykorzystania wizerunku wszystkich kadr narodowych w działaniach marketingowych
fot: Maciej Dorosiński

PKN Orlen przez następne trzy lata będzie strategicznym partnerem męskich i żeńskich reprezentacji Polski w koszykówce 5x5 oraz 3x3, a także sponsorem tytularnym najwyższych klas rozgrywkowych w kraju: Orlen Basket Ligi Kobiet i Mężczyzn. Bardzo ważnym elementem nowej umowy pomiędzy spółką i Polskim Związkiem Koszykówki będzie również wsparcie 16 reprezentacji juniorskich, młodzieżowych programów szkoleniowych oraz kadry koszykarzy na wózkach - poinformowała w poniedziałek, 12 czerwca, Polska Liga Koszykówki.

 - Orlen jest największym sponsorem sportu w Polsce, dlatego wśród licznych dyscyplin, które wspieramy, nie mogło zabraknąć koszykówki. To obecnie trzecia najchętniej uprawiana gra zespołowa w naszym kraju. Współpraca Orlenu z Polskim Związkiem Koszykówki przyniesie obu stronom wymierne korzyści. Dla nas to przede wszystkim możliwość dalszego wzmacniania rozpoznawalności marki Orlen, dla Związku – wsparcie ze strony wiarygodnego i rzetelnego partnera. Jestem przekonany, że naszą współpracę docenią również kibice. W ramach podpisanej umowy koncern będzie wspierał m.in. kształcenie nowych kadr koszykarzy, co zaowocuje wzmocnieniem potencjału polskich drużyn także w rozgrywkach międzynarodowych - powiedział prezes naftowego koncernu Daniel Obajtek.

- Cieszymy się, że w tak dużym zakresie dołączamy do elitarnej rodziny sportowej wspieranej przez PKN Orlen. To dla nas zaszczyt i powód do dumy, że kluczowy w naszej części Europy koncern multienergetyczny widzi potencjał w koszykówce i będzie ją wspierał w dalszym rozwoju. Jestem przekonany, że długofalowa współpraca pozwoli naszej dyscyplinie na osiągnięcie kolejnych sukcesów. To ważny dzień dla polskiej koszykówki - ocenił prezes Polskiego Związku Koszykówki i Polskiego Komitetu Olimpijskiego Radosław Piesiewicz.

Podpisanie umowy pomiędzy Orlenem i PZKosz to efekt optymalizacji polityki sponsoringowej w ramach Grupy Orlen po zakończeniu w ubiegłym roku budowy multienergetycznego koncernu. Wcześniej koszykówka przez lata była wspierana przez Energę z Grupy Orlen i Lotos. Obecnie to marka Orlen będzie towarzyszyć koszykarzom i kibicom w czasie najważniejszych wydarzeń tej dyscypliny sportowej.

Na mocy przedłużonej przez koncern umowy, PKN Orlen będzie dysponował prawem do wykorzystania wizerunku grupowego wszystkich kadr narodowych w swoich działaniach marketingowych. Logotyp Orlenu zostanie wyeksponowany na strojach meczowych i treningowych reprezentacji, meczowych strojach klubowych, koszykarskich parkietach, bandach, telebimach, banerach, materiałach promocyjnych i w kanałach komunikacji digitalowej.

Ostatnie kilka lat to renesans polskiej koszykówki. Jesienią 2022 r. reprezentacja prowadzona przez Igora Miličicia po raz pierwszy od ponad 50 lat awansowała do strefy medalowej EuroBasketu. Na turnieju zajęła czwarte miejsce, po drodze wygrywając z broniącą tytułu  Słowenią. Doskonale radzą sobie także zawodnicy i zawodniczki w coraz bardziej popularnej odmianie koszykówki 3x3. W rozgrywanych przed rokiem mistrzostwach świata drużyna U-23 zdobyła złoty medal, a na dwóch ostatnich mistrzostwach Starego Kontynentu obie seniorskie reprezentacje zdobywały brązowy krążek. Na międzynarodowych parkietach ANWIL Włocławek triumfował niedawno w FIBA Europe Cup, stając się pierwszą polską drużyną, która wywalczyła trofeum pod egidą europejskiej federacji. Wspomniana reprezentacja Polski ma w składzie wschodzącą gwiazdę NBA. W 2022 roku Jeremy Sochan został wybrany z 9. numerem w drafcie i ma za sobą świetny debiutancki sezon w San Antonio Spurs.

Sukcesy reprezentacji i Polaków budują zainteresowanie koszykówką. Świadczą o tym badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia, według których dyscyplina ta od lat plasuje się w czołówce zestawień najbardziej popularnego sportu w kraju. Marketingową wartość koszykówki w dużej mierze buduje gwarancja długoletnich kontraktów telewizyjnych. Telewizja Polska pokaże mecze reprezentacji Polski w koszykówce do 2025 r., z kolei telewizja Polsat będzie transmitować rocznie ponad 140 meczów Orlen Basket Ligi aż do 2030 r.

Ważnym elementem nowej umowy z PZKosz jest również wsparcie 16 reprezentacji młodzieżowych, w których swoje talenty szlifuje przyszła kadra koszykówki. W 2022 reprezentacje te wystąpiły w turniejach finałowych młodzieżowych mistrzostw Europy FIBA dywizji A. Ponadto Orlen będzie sponsorem dwóch najważniejszych programów szkolenia młodzieży – Szkolnych Młodzieżowych Ośrodków Koszykówki, które obejmują 148 placówek i ponad 7,7 tys. dzieci i 320 trenerów, a także Koszykarskich Ośrodków Szkolenia Sportowego Młodzieży, zrzeszającego ponad 800 uczestników szkolonych przez 143 trenerów, w 48 ośrodkach w całym kraju.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • JVBQU
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Co z „czternastką” w węglowej spółce? Zarząd przedstawił propozycję
11 lutego 2025
35.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]