O przywróceniu od 11 czerwca połączenia Kolei Śląskich do czeskiego Bohumina, terminach otwarcia ofert w przetargach na nowe pociągi dla spółki, zmianach w komunikacji do Tarnowskich Gór i zmianach związanych z remontem linii nr 139 - poinformowali w poniedziałek, 15 maja, przedstawiciele przewoźnika.
Jak przekazał na poniedziałkowym śniadaniu prasowym rzecznik Kolei Śląskich Maciej Zaremba, wraz z korektą rozkładu jazdy 11 czerwca br. spółka przywróci zawieszone w marcu 2020 r. połączenie kolejowe do Bohumina dające dostęp do głównych połączeń czeskiej sieci kolejowej. Ze względu na czeskie przepisy, śląski przewoźnik zapłaci w tym roku za przejazd z Bohumina czeskich pociągów.
Od 11 czerwca do 9 grudnia br. Koleje Śląskie uruchomią trzy pary połączeń kolejowych w relacji Bohumin - Chałupki - Bohumin. Tabor zapewnią odpłatnie Koleje Czeskie. Maszyniści, drużyna konduktorska i taryfa przewozowa będą zapewnione przez Koleje Śląskie (będzie to normalna taryfa kilometrowa). Koszt uruchomienia połączeń w tym terminie ma wynosić ok. 300 tys. zł.
Od 10 grudnia 2023 r. Koleje Śląskie planują uruchomić pięć par połączeń dziennie Katowice - Bohumin - Katowice własnym taborem (21WEa, czyli produkowanym przez Pesę pociągiem elf II), który przejdzie do tego czasu badania na dopuszczenie do ruchu w Republice Czeskiej, zgodne z aktualnymi przepisami.
Do marca 2020 r., kiedy ogłoszono stan epidemii w związku z COVID-19, w dni robocze czeską granicę w Chałupkach przekraczało sześć par pociągów Kolei Śląskich relacji Katowice - Bohumin (stale kursują tamtędy pociągi dalekobieżne innych przewoźników). Bohumin to stacja węzłowa, na której zaczyna trasę wiele pociągów, w tym przewoźników Česk, Dráhy (ČD) czy Leo Express, oferujących m.in. szybkie połączenia do Pragi.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.