W biznesie marketing i sprzedaż są często używane jako synonimy, ich znaczenia są powiązane, ale różne. Marketing to zestaw procesów, za pomocą których marketer dostarcza produkt lub usługę potencjalnym klientom, podczas gdy sprzedaż to procesy przekonania potencjalnych klientów do zakupu.
Sprzedaż i marketing dwa pojęcia, które tworzą całość
Marketing to zestaw procesów, za pomocą których marketer dostarcza produkt lub usługę potencjalnym klientom. Głównym celem jest budowanie świadomości wśród docelowych konsumentów i nakłanianie ich do zakupu.
Sprzedaż to procesy przekonania potencjalnego klienta do zakupu. Obejmuje wszystkie interakcje z potencjalnymi klientami, klientami i partnerami, które zmieniają sposób myślenia z „nie” na „tak”. Marketing i sprzedaż https://polskie-interesy.pl/category/marketing-i-sprzedaz/ to dwa pojęcia, które są często źle rozumiane. Te dwa pojęcia nie zawsze są wymienne, ponieważ mogą odgrywać różne role w procesie.
Marketing i sprzedaż poprawia jakość firmy
Marketing to cały proces promowania produktów lub usług w celu zaspokojenia popytu na rynku i pozyskania nowych klientów. Z drugiej strony sprzedaż polega na zachęcaniu klientów do zakupu produktów lub usług. Stwierdzenie, że marketing polega na informowaniu ludzi o produkcie lub usłudze Twojej firmy, a sprzedaż na zachęcaniu ich do zakupu, może wydawać się zbyt oczywiste, ale istnieje wiele nieporozumień, jeśli chodzi o te dwa podstawowe obszary biznesowe. Jednym z błędnych przekonań jest to, że wszystkie działy marketingu tworzą reklamy i wysyłają je w świat, podczas gdy działy sprzedaży nie mają z nimi nic innego do roboty, jak tylko czekać, aż klienci z pieniędzmi w kieszeni zapukają do ich drzwi. Marketing zawsze był integralną częścią kampanii reklamowych; wcale się nie wykluczają. Marketing i sprzedaż to główne filary biznesu, dostarczanie nowych klientów i utrzymywanie obecnych.
Marketing i sprzedaż pomaga uzyskać nowych klientów
Marketing jest procesem strategicznym, który pomaga w identyfikacji właściwej perspektywy do osiągnięcia celów firmy. Nie chodzi tylko o umieszczanie reklam w telewizji lub mediach społecznościowych, ale także stosowanie technik marketingu wychodzącego, takich jak direct mail lub rozmowy telefoniczne, aby przekonać potencjalnych klientów do zakupu Twojego produktu. Sprzedaż to zupełnie inny proces, który generuje przychody dla firmy poprzez sprzedaż jej produktów lub usług. Opiera się na technikach marketingu przychodzącego, takich jak reklama szeptana i kampanie e-mail marketingowe, aby uświadomić potencjalnym klientom, co jest sprzedawane i przekonać ich do zakupu.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.