20 ofert dostała Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia w przetargu zorganizowanej przez nią grupy zakupowej na zakup, najem oraz leasing do 71 pojazdów elektrycznych oraz zakup 59 ładowarek.
Grupa zakupowa obejmuje gminy z woj. śląskiego oraz pomorskiego; tamtejsze samorządy zamierzają w ten sposób zrealizować wymogi ustawy o elektromobilności. O wynikach otwarcia ofert w trwającym od maja br. postępowaniu poinformował podczas środowej sesji zgromadzenia Metropolii przewodniczący jej zarządu Kazimierz Karolczak.
- Otwarliśmy oferty w postępowaniu na wspólny zakup samochodów elektrycznych przez gminy członkowskie. Oferty złożono w 10 na 16 części tego zamówienia. Niestety na pojazdy specjalistyczne nie dostaliśmy ofert - powiedział Karolczak.
Przedmiotem zorganizowanego przez GZM zamówienia jest zakup: dwóch pojazdów klasy C (kompakt) dla Katowic, trzech pojazdów kombivan osobowych dla Katowic, dziewięciu pojazdów kombivan dostawczych dla Katowic i Zabrza, dwóch pojazdów średnich dostawczych dla Katowic i jednego pojazdu ciężkiego dostawczego dla Katowic.
Ponadto, zamawiany jest najem na 36 miesięcy: 10 pojazdów klasy A (miejskich) dla Bytomia, Siemianowic Śląskich, Sosnowca oraz Pszczółek (Pomorskie), sześciu pojazdów klasy B dla Dąbrowy Górniczej, Katowic, Piekar Śląskich, Pilchowic i Tychów, ośmiu pojazdów klasy C dla Będzina, Katowic, Zabrza i Pszczółek oraz dwóch pojazdów klasy D (średniej) dla Piekar Śląskich oraz Zabrza.
Największą częścią zamówienia jest najem na 36 miesięcy 19 pojazdów kombivan osobowych dla Będzina, Katowic, Pilchowic, Sosnowca, Tychów i Kobióra. Zamawiany jest także najem trzech pojazdów kombivan dostawczych dla Będzina, Pilchowic i Zabrza.
Kolejne części zamówienia obejmują leasing operacyjny na 36 miesięcy: dwóch pojazdów klasy B dla Gliwic, jednego pojazdu klasy C dla Piekar Śląskich, jednego pojazdu kombivan osobowego dla Piekar Śląskich oraz dwóch pojazdów średnich dostawczych dla Pszczółek oraz Gdańska.
Zamówienie obejmuje także zakup 59 punktów ładowania pojazdów elektrycznych typu wallbox dla: Pszczółek, Gdańska, Zabrza, Tychów, Gliwic, Sosnowca, Siemianowic Śląskich, Pilchowic, Piekar Śląskich, Katowic, Dąbrowy Górniczej, Bytomia i Będzina.
Okres realizacji zamówień to w przypadku zakupów pojazdów dostawy do 12 miesięcy, a w przypadku najmu i leasingu na trzy lata - zawarcie do 12 miesięcy stosownych umów.
W przypadku pojazdów elektrycznych kryteriami oceny ofert są: cena (70 proc.), pojemność baterii (20 proc.) i termin dostawy (10 proc.). W przypadku ładowarek kryteriami są cena (70 proc.) i termin dostawy (30 proc.).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.